کد مطلب: ۸۸۸۲۵۵

تضاد در تصمیمات دولت بر بازار سرمایه تاثیر خواهد گذاشت

تضاد در تصمیمات دولت بر بازار سرمایه تاثیر خواهد گذاشت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌ها و ماه‌های اخیر شاهد یک تضاد در تصمیمات دولت با مبانی حاکم بر بازار سرمایه هستیم که اگر این تصمیمات ادامه پیدا کند، آثار منفی تصمیمات فوق، به شکلی تاثیر خود را در اقتصاد کشور و بازار سرمایه خواهد گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا پور ابراهیمی، در آسیب شناسی خود پیرو قرمز شدن تابلو بورس در روزهای گذشته، توضیح داد: دو عامل مهم در شرایط کنونی در بازار سرمایه اثر گذار بوده و اثرات خود را در این بازار گذاشته است.

وی با اشاره به تاثیرهای بین‌المللی سقوط شاخص بورس بیان کرد: یکی از عوامل مربوط به شرایطی است که در منطقه حاکم است البته معمولا رویکردهای سیاسی مقطعی است و بعد از یک مدت، اثر ناشی از موضوعات مرتبط با فعالیت‌های سیاسی و منطقه‌ای به تدریج کنار خواهد رفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر اقدامات دولت در ارتباط با بازار سرمایه، تصریح کرد: نگاه ما به بازار سرمایه مبتنی بر قوانینی است که بتوانیم رویکردی را بر اساس جنس شفافیت، عرضه و تقاضا، تخصیص بهینه و این قبیل مفاهیم در بازار شکل دهیم.

پور ابراهیمی بیان کرد: در سال‌ها و ماه‌های اخیر شاهد یک تضاد در تصمیمات دولت با مبانی حاکم بر بازار سرمایه هستیم که اگر این تصمیمات ادامه پیدا کند، آثار منفی تصمیمات فوق، به شکلی تاثیر خود را در اقتصاد کشور و بازار سرمایه خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: برآورد ما این است که در حوزه بازار سرمایه اختلاف نظرهایی بین وزرای دولت وجود دارد. بخشی از بدنه دولت با موضوعات و مبانی که ما براساس قوانین در حوزه بازار سرمایه مطرح می‌کنیم هماهنگ است و اما بخشی دیگر از دولت کاملا مخالف با رویکرد مبنایی فوق عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازار سرمایه یک بازار قوی، پویا و اثرگذار بوده و شرکت های بزرگی در آن حضور دارند،گفت: وضعیت بازار سرمایه مثبت خواهد شد و پیش بینی ما ایجاد وضعیت مثبت در این بازار است.

پورابراهیمی با تاکید براینکه بازار سرمایه می‌تواند روند رو به رشدی را در سال‌های آینده تجربه کند، اضافه کرد:به نظر می‌رسد آثار مثبتی در زمینه بهبود عملکرد شرکت ها هم به واسطه سودآوری‌شان و هم ارزش‌گذاری جدیدشان متناسب با شرایط اقتصادی کشور نسبت به گذشته داشته باشیم. ضمن‌اینکه بازار سرمایه علی‌رغم همه مشکلاتی که دارد می‌تواند روند رو به رشدی را در سال‌های آینده تجربه کند.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی کرمیان

    متاسفانه بورس مثل صندوقچه ی طلای دربازی دراختیارآقایان است که هرگاه هوس می کنند یک مشت ازش برمی دارندبنابراین زیان ماهاکه نیمه دوم۹۹ واردبورس شده ایم بعیداست جبران بشود