کد مطلب: ۸۹۳۵۷۶

مدیرعامل سمات:

تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سجام از رقم ۴۵ میلیون سهامدار عبور کرد

 تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سجام از رقم 45 میلیون سهامدار عبور کرد

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: با استقبال سهامداران، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از رقم 45 میلیون سهامدار عبور کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد باغستانی گفت: آمارها از افزایش دو برابری تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سجام در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه فصل قبل از آن حکایت دارد به طوریکه بیش از 400 هزار سهامدار در سومین فصل سال در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه زمان‌بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث نیز افزایش یافته است، اظهار داشت: سامانه میراث برای وراث متوفیان سال های 1384 تا 31 تیرماه 1399 سهام عدالت بازگشایی شده است تا فرایند انتقال سهام به آنها تسریع یابد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: تمامی فرایند ثبت‌نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

وی درباره آخرین آمار واریز سود سهام عدالت گفت: متاسفانه بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می توانند با ثبت نام و یا بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام در فرایند دریافت سود در دوره های بعدی قرار گیرند.

وی در خصوص زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت افزود: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آنها واریز کنیم.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به 6 هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

سجام، سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار یک بار اطلاعات خود را در آن ثبت می‌کنند تا بتوانند خدمات متنوع شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را دریافت کنند.

گفتنی است، دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و دریافت گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، فهرست مجامع و برگزاری آن به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای مهم ثبت نام در سامانه سجام است.

 

منبع : سمات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.