کد مطلب: ۸۹۴۴۱۸

تامین مالی پروژه های ساختمانی با صندوق‌های املاک و مستغلات

تامین مالی پروژه های ساختمانی با صندوق‌های املاک و مستغلات

​سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:صندوق‌های املاک و مستغلات به سبب زیرساخت‌های مناسب می‌توانند بازوی کمکی در کنار بانک‌ها به منظور تامین منابع مالی برای ساخت پروژهای ساختمانی باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدمهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مورد مزیت صندوق املاک و مستغلات اظهار کرد: در حوزه ساخت مسکن و تامین مالی صندوق‌های املاک و مستغلات می‌تواند بازوی کمکی در کنار بانک‌ها باشند، زیرا این صندوق‌ها قادرند با زیرساخت‌های مناسبی که برای آنها تعبیه شده منابع خُرد را به سمت پروژهای ساختمانی هدایت کنند.

وی افزود: یکی از نکات حائز اهمیتی که در بحث صندوق‌های املاک و مستغلات می‌بایست مورد توجه قرارداد بحث تعمیق صندوق‌های مذکور است زیرا در حال‌حاضر به سبب عمق کم قادر به همراهی وزارت راه و شهرسازی در پروژه‌های بزرگ عمرانی نیستند.

نقش مهم صندوق‌های املاک و مستغلات

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: صندوق‌های املاک و مستغلات در صورت عمق بخشی می‌توانند نقش مهمی را در آینده تامین مالی پروژه‌های مسکن سازی داشته باشند.

حیدری گفت: واحدهای مربوطه در وزارت راه و شهرسازی نیز به منظور اثر بخشی این صندوق‌ها تلاش و همکاری لازم را با سازمان بورس و اوراق بهادار خواهند داشت.

عرضه قیر در بورس کالا

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پایان در مورد مزیت عرضه قیر در بورس کالا گفت: عرضه محصولاتی چون قیر در بورس کالا به سبب زیرساخت‌ها و ابزار موجود در این بازار موجب شفافیت و کاهش سوداگری می‌شود، همچنین مطابق مصوبات مجلس لاین تامین قیر پروژه‌های عمرانی وزارت راه‌ و شهرسازی از بورس کالا جدا بوده و این محصول را از کارخانه‌های تولیدی دریافت می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.