کد مطلب: ۸۹۷۵۵۱

صندوق توسعه بازار سرمایه از چه نمادهایی حمایت می‌کند؟

صندوق توسعه بازار سرمایه از چه نمادهایی حمایت می‌کند؟

مدیرعامل صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه گفت: بر خلاف شایعات صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه فقط از نماد‌های خاص و شاخص‌ساز حمایت نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قادر معصومی خانقاه، مدیرعامل صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه گفت: پرتفوی صندوق را در سطحی که اساسنامۀ صندوق مشخص کرده و سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز داده است برای اولین بار منتشر کردیم و ان‌شاءالله این موضوع ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه گفت: به طور قطع سطح شفافیت عملکردی صندوق را ارتقاء خواهیم داد تا شائبات موجود در ذهن فعالان بازار رفع شود و شایعات طرح شده در خصوص حمایت صندوق از صنایع و سهام خاص و شاخص‌ساز برطرف گردد.

معصومی خانقاه اظهار کرد: ما حدود ۴۰۰ نماد بورسی و فرابورسی را در پرتفوی صندوق داریم، از این رو کاملا مشخص است که کلیت بازار را رصد و باتوجه به شرایط صنایع و نماد‌ها اقدام به خرید و فروش می‌کنیم، البته که سفارشات ارسالی و حجم معاملات ما متناسب با ظرفیت نمادها، شرکت‌ها و شرایط بازار تنظیم شده است، ارسال سفارش برابر (ریالی یا تعدادی) برای نماد‌هایی با ارزش بازار کوچک، متوسط و بزرگ و حجم معاملات متفاوت منجر به ایجاد شائبه دستکاری در بازار شده و ساختار طبیعی بازار را به هم می‌زند، لذا تلاش می‌کنیم با درنظر داشتن ارزش بازار نمادها، حجم معاملات و شرایط بازار در هر روز سفارشات را ارسال کرده و معاملات را انجام دهیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد نایب سالکی

    باسلام و احترام سهامداران بانگی انتظار دارند که صندوق توسعه ارزش ذاتیشان را حفظ کند چون سهام بانگی جو روانی بیشتر در بازار سرمایه دارد ....