کد مطلب: ۹۰۰۹۷۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال شپنا اسفند ۱۴۰۲ / سهام پالایش نفت اصفهان در اوج تاریخی

تحلیل تکنیکال شپنا اسفند 1402 / سهام پالایش نفت اصفهان در اوج تاریخی

قیمت سهام شپنا، ضمن رشد هفت درصدی امروز، موفق شد از باکس مقاومتی خود عبور کند و بر فرار قله تاریخی بایستد. اما اهداف قیمتی مد نظر سهامداران شپنا چه قیمتی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» در بازار اول و تابلو اصلی بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 211 هزار و 507 میلیارد تومان در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «شپنا» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام شپنا

قیمت سهام شپنا در جریان معاملات امروز، با عبور از باکس مقاومتی 544 تا 560 تومانی، سقف تاریخی تازه‌‍‌ای به ثبت رساند. پیش از این، قیمت در یک فشردگی به شکل مثلث صعودی قرار گرفته بود.

103

در حال حاضر، در صورتی که قیمت بالاتر از باکس مقاومتی مذکور تثبیت کند، تارگت مد نظر سهامداران «شپنا» به ترتیب ارتفاع 720 و 819 تومانی خواهد بود. 

102

این اتفاق در بعد ماژوری چندین بار در چارت «شپنا» تکرار شده است. بررسی داده‌های تاریخی قیمت سهام شپنا در گذشته نشان می‌دهد، هربار که قیمت مثلث‌های صعودی خود را به سمت بالا شکانده است، سهامداران روی یک موج صعودی تازه سوار شده‌اند. 

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.