کد مطلب: ۹۰۱۱۰۶

خبر جدید وزیر اقتصاد درباره اختصاص سهام به نوزادان متولد ۱۴۰۱

خبر جدید وزیر اقتصاد درباره اختصاص سهام به نوزادان متولد ۱۴۰۱

وزیر اقتصاد گفت: به محض ثبت‌نام پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک ، مراحل به صورت خودکار طی شده و ۱.۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ منظور می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، احسان خاندوزی صبح چهارشنبه -  ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: با واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه ، سازمان بورس و اوراق بهادار کاملا آماده است از این رو از کلیه والدین این نوزادان درخواست می‌کنیم حداکثر تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ به والدین نوزادان متولد سال ۱۴۰۲ فرصت داده می‌شود تا با مراجعه و ثبت‌نام به سامانه پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک اقدام کنند. به محض ثبت‌نام، مراحل به صورت خودکار انجام شده و ۱.۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان سال ۱۴۰۱ منظور می‌شود.

وزیر اقتصاد درباره نحوه تامین مالی  کشورهای اسلامی گفت: همه ساله براساس آخرین اطلاعات بین‌المللی، رتبه‌بندی نظام تامین مالی کشورهای اسلامی انجام و اعلام می‌شود و ایران بین کشورهای اسلامی به طور متوسط رتبه سوم را از جهت نظام تامین مالی کسب کرده است، در پاره‌ای شاخص‌ها رتبه دوم و در پاره‌ای دیگر چهارم و پنجم را کسب کرده‌ایم اما به طور متوسط رتبه سوم را کسب کرده‌ایم.

خاندوزی ادامه داد: امیدوارم با توجه به دستورات رییس‌جمهور در سال آینده با توجه به دستورات و مصوبات بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار بتوانیم رتبه تامین مالی ایران بین کشورهای اسلامی را ارتقاء دهیم.

وی گفت: منتظر مصوبه قطعی بخش اول بودجه ۱۴۰۳ و ابلاغ رسمی آن توسط مجلس به دولت هستیم. به محض این اتفاق با قید فوریت مرحله دوم بودجه سال ۱۴۰۳ را به مجلس ارسال می‌کنیم.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.