کد مطلب: ۹۰۲۸۳۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / بازار سهام دست پر به استقبال نوروز رفت

شاخص کل ۳۴ هزار واحد رشد کرد/ شاخص هم‌وزن ۸،۷۹۴ واحد افزایش یافت / ارزش معاملات خرد به ۴,۱۳۹ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۷.۶ میلیارد برگه سهم شد / ۱۹۳ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار تزریق شد

پایان بورس امروز 28 اسفند 1402 / بازار سهام دست پر به استقبال نوروز رفت

نگاهی به معاملات آخرین بورس 1402 حاکی از سبزپوش شدن 86 درصد از نمادهای بورسی است. همین موضوع سبب شد تا تمامی شاخص‌های بورسی در پایان بورس امروز مثبت شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به‌گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش 34 هزار و 686 واحدی که معادل 1.61 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 195 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام صعود کمتری را به خود دیدند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز هشت هزار و 794 واحد که معادل 1.2 درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح 742 هزار و 557 واحدی رسید.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هفت میلیارد و 600 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 139 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 193 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 804 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت تزریق شده است.  

بازدهی سالانه شاخص‌های بورسی چقدر است؟

نگاهی به چارت شاخص‌های بورسی نشان می‌دهد هر دو نماگر بازار سهام طی یک سال گذشته صعودی بوده‌اند. به‌گونه‌ای که شاخص کل 11.97 درصد و شاخص هم‌وزن 26.88 درصد در یک سال گذشته به ارتفاع خود افزوده‌اند.

به این ترتیب شاخص کل از تراز یک میلیون و 960 هزار واحد در آخرین روز معاملاتی سال 1401 به تراز دو میلیون و 195 هزار واحد در آخرین روز معاملاتی 1402 رسیده است.

اما در طرف دیگر شاخص هم‌وزن وضعیت مناسب‌تری داشت و توانست خود را از 585 هزار واحد تا 742 هزار واحد برساند. اما نباید فراموش کرد که طی یک سال گذشته بازارهای موازی پررونق‌تر بودند و می‌توان گفنت هر که به بورس اعتماد کرد، بازنده از رالی سرمایه‌گذاری با بازارهای موازی، خارج شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.