کد مطلب: ۹۰۴۱۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام شبندر فروردین ۱۴۰۳ / زنگ خطر برای سهامداران شبندر به صدا درآمد؟

تحلیل تکنیکال سهام شبندر فروردین 1403 / زنگ خطر برای سهامداران شبندر به صدا درآمد؟

سهام شبندر پس از روند صعودی خوبی که طی هفته‌های اخیر پشت سر گذاشت به مقاومت داینامیک خود رسیده است. سرنوشت قیمت سهام شبندر چه خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر» در بازار اول و تابلو اصلی بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 149 هزار و 925 میلیارد تومان در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «شبندر» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام شبندر

در گزارش پیشین از تحلیل تکنیکال سهام شبندر، گفته شد که قرارگیری قیمت روی خط میانی ممکن است زمینه اتمام روند اصلاحی و بازگشت قیمت به سیکل صعودی را برای سهامداران شبندر فراهم سازد. به همین واسطه قیمت این نماد از کف 926 تا 932 تومانی شروع به رشد کرد و طی بازه‌ای سه هفته‌ای، رشدی 23 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

شبندر

اطلاعات تازه قیمت که توسط نمودار به معامله‌گران منتقل می‌شود، حکایت از خروج ناموفق قیمت در مواجهه با مقاومت داینامیک خود دارد. با این وجود طی جریان دادوستدهای امروز، معامله‌گران بر سر ثبت کندل روزانه سبز 2.5 درصدی به توافق رسیدند. این مهم، نوید هجوم دوباره قیمت برای عبور از مقاومت خود را می‌دهد.

در این میان، باکس قیمتی 1065 تا 1080 تومان سنگر حمایتی مهم خریداران به شمار می‌رود. نفوذ و تثبیت قیمت پایین‌تر از این محدوده، به معنی تمایل آن برای لمس مجدد ضلع پایینی فشردگی فعلی است.

در صورتی که با افزایش و ارزش معاملات، قیمت موفق به عبور از فشردگی خود به سمت بالا شود، سقف تاریخی در محدوده هزار و 249 تومان تارگت اولیه سرمایه‌گذاران شبندر خواهد بود. پس از آن می‌توان سطوح هزار و 532 تومانی را به عنوان هدف بلندمدتی سهامداران مطرح کرد.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.