کد مطلب: ۹۰۵۱۹۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام وبملت فروردین ۱۴۰۳ / بیم و امید سهامداران بانک ملت

تحلیل تکنیکال سهام وبملت فروردین 1403 / بیم و امید سهامداران بانک ملت

خروج قیمت سهام وبملت از فشردگی 9ماهه، سرانجام درحال رخ دادن است. همزمانی این اتفاق با افزایش چشمگیر حجم معاملات سهام بانک ملت، اهمیت جریان معاملات این روزهای سهام بانک ملت را دوچندان کرده است. آیا سهامداران شاهد وبملت 380 تومانی خواهند بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام بانک ملت با نماد «وبملت» در بازار اول و تابلو اصلی بورس قابل معامله است. سهام وبملت با ارزش بازاری بالغ بر 178 هزار و 636 میلیارد تومان در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «وبملت» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت زیادی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام وبملت

نگاهی به داده‌های تاریخی قیمت سهام وبملت نشان می‌دهد روند نزولی این سهم که با موج خروشان فروش در تابستان 1399 آغاز شد، در آذرماه 1400 به پایان رسیده است. به همین خاطر، قیمت سهام وبملت از آن تاریخ تاکنون بالغ بر 282 درصد بازدهی مثبت را برای پرتفوی سهامداران خود به ارمغان آورده است.

وبملت

رالی صعودی قیمت اما که موج سوم از روند صعودی فعلی وبملت را ساخته، همزمان با روند صعودی کلیت بازار از آبان 1401 آغاز شد و بخش اصلی رشد قیمتی سهام وبملت را تشکیل داده است. 

با پایان یافتن این موج جنبشی، قیمت از ابتدای خرداد سال گذشته در یک فشردگی به شکل مثلث جمع‌شونده قرار گرفت. پس از پنج بار برخورد قیمت با ضلع‌های این مثلث، سرانجام قیمت راه فراری به سوی بالا پیدا کرده است. به بیانی، اتفاقی که فعالان بازار از مدت‌ها پیش انتظار آن را داشتند، در حال رقم خوردن است. 

شکسته شدن سد داینامیک و خروج قیمت از فشردگی به سمت بالا، همزمان با افزایش حجم معاملات، اهمیت جریان معاملات این روزهای سهام بانک ملت را دوچندان کرده است. 

در نگاهی دقیق‌تر، خریداران دیروز و امروز برای عبور قیمت از سطح 254 تومانی تلاش کردند. می‌توان گفت عبور قیمت از این سطح، به معنای تثبیت آن بالاتر از فشردگی قیمتی است. 

در این سناریو، سهامداران وبملت ترجیح خواهند داد سهام خود را حداقل تا تارگت 269 تومانی نگه دارند. در دیدگاه میان‌مدت و بلندمدت نیز سهام وبملت دو تارگت 319 و 383 تومانی را دنبال می‌کند.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج‌شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.