کد مطلب: ۹۰۷۰۰۰

اعتراض به تعارض سیاست‌گذاری اقتصادی با شعار سال در حضور قالیباف

اعتراض به تعارض سیاست‌گذاری اقتصادی با شعار سال در حضور قالیباف

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری با موضوع بررسی مشکلات شرکت‌های بورسی باحضور دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی شنبه اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: متاسفانه برخی مواقع شاهد این هستیم که سیاست‌گذاری ها با اهداف تعیین شده سال در تعارض است. امسال سال جهش تولید نام گذاری شده و قطعا اعمال سیاست هایی که کاهش حاشیه سود شرکت ها و افزایش هزینه های تولید را به دنبال داشته باشد با این هدف کلان در تعارض است آن هم در شرایطی که شاهد افزایش قابل توجه قیمت نهاده ها هستیم.

وی افزود:  قیمت انرژی در اواخر سال قبل افزایش قابل توجه داشته، افزایش نرخ تسهیلات و تامین مالی به حدود ۴۰ درصد رسیده، کسری نقدینگی موجب کند شدن اجرای طرح های در دست احداث شده، در چنین فضایی افزایش سهم مالیات پرداختی شرکتها و حذف معافیت های مالیاتی که هریک توسط قانون‌گذار حجت و دلیلی داشته ضربه به اعتماد مردم و مشارکت آنها است که بخش دوم شعار سال است.

وی گفت:قطعا تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی تایید می‌کنند که امروز قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های نیروی انسانی و تولید رشد داشته و اغلب در مناقصات و فرآیندهای خرید نرخ مواد اولیه و تجهیزات و قطعات براساس نرخ ارز آزاد تعیین می‌شود؛ سال گذشته قیمت گاز ۸۰ درصد افزایش داشت و قیمت برق ۱۰۰ درصد و از سوی دیگر انتظار این است که قیمت پایه محصولات براساس ارز نیمایی در بورس تعیین شود...

 

منبع : بتا سهم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.