خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۸۶۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳/ بازار سهام در انتظار نجات‌دهنده

پیش بینی بورس چهارشنبه 16 خرداد 1403/ بازار سهام در انتظار نجات‌دهنده

‌بازار سهام هفته نیمه‌تعطیل جاری را با افت‌وخیز فراوان به پایان می‌برد و در حالی که هنوز با افت شاخص کل، خروج پول حقیقی و کاهش حجم و ارزش معاملات خرد روبه‌روست، به انتظار نجات‌دهنده نشسته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام این روزها با افت‌وخیزهای زیادی روبه‌روست. سرکوب سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم، پاتک به بازار سرمایه از طریق عرضه سنگین اوراق با سود تضمینی بالای 30 درصد، رشد نرخ سود سپرده بانکی، مصوبات پیاپی مالیاتی و قیمت‌گذاری غیراصولی نرخ خوراک صنایع که برای اصلاح آنها ماه‌ها تلاش و پیگیری لازم بوده، بازار سهام را در چاله عمیقی انداخته که خروج از آن بسیار سخت است.

این هجمه‌های دولتی به بازار سهام از یک سو و تعطیلی‌های پیاپی بازار از ابتدای امسال از سوی دیگر، اجازه ایجاد یک روند مشخص به بازار نداده و در نتیجه، معاملات در حالت رکودی سنگینی قرار گرفته‌اند. در حال حاضر حجم و ارزش معاملات خرد به کمترین میزان خود طی ماه‌های اخیر رسیده و می‌توان گفت عملاً معامله جان‌دار و جهت‌دهنده‌ای در بورس تهران انجام نمی‌شود.

اگرچه طی ماه‌های گذشته، بازارهای طلا و ارز به رقیبی برای بورس بدل شده بودند اما اکنون این بازارها نیز با همان معضلی روبه‌رو هستند که بورس تهران مدت‌هاست با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. به این ترتیب، بازارهای ارز، طلا و سکه، مسکن و سهام از ابتدای امسال نه بازدهی مناسبی داشته‌اند و نه تقاضای خوبی جلب کرده‌اند.

پیش بینی بورس چهارشنبه 16 خرداد 1403

در کنار دلایلی که در ابتدا برشمرده شد، به دلیل افزایش ریسک‌های سیاسی از ابتدای امسال، سرمایه‌گذاری در کشور فعلاً به محاق رفته و سرمایه‌گذاران به‌ عنوان بازیگران اصلی بازارها در انتظار ثبات و تعیین تکلیف وضعیت دولت هستند. به نظر می‌رسد با روشن شدن مسیر دولت و تعیین رئیس‌جمهوری جدید، متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازارها نیز استراتژی ورود یا خروج خود را روشن خواهند کرد.

برای معاملات بورس در آخرین روز معاملاتی هفته نیمه‌تعطیل جاری نیز پیش بینی می‌شود دادوستدها همچنان در شرایط رکودی و با کمترین حجم و ارزش دنبال شوند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.