خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۸۱۹

مذاکرات سازمان بورس با وزارت نیرو برای کاهش قطعی برق صنایع در تابستان

مذاکرات سازمان بورس با وزارت نیرو برای کاهش قطعی برق صنایع در تابستان

​مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مذاکرات سازمان بورس با وزارت نیرو برای کاهش ریسک قطعی برق صنایع در تابستان اشاره کرد و گفت: شفاف‌سازی و توضیح دقیق نحوه مدیریت مصرف برق از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجید عشقی به لزوم اتخاذ تدابیر لازم از سوی وزارت نیرو برای کاهش ریسک احتمالی قطعی برق واحدهای تولیدی و آثار آن بر بازار سرمایه اشاره کرد.

وی به آخرین مذاکرات انجام شده با وزارت نیرو برای رفع مشکل قطعی برق صنایع تاکید کرد و گفت: در کنار این مسایل، موضوع قطعی برق صنایع در تابستان از جمله معضلاتی است که هر ساله شاهد تاثیرپذیری فعالیت تولیدی صنایع و نیز روند معاملات بازار از این اتفاق هستیم.

عشقی تصریح کرد: از چند وقت گذشته جلساتی را به منظور کاهش نوسانات بازار برگزار کردیم و قبل از ایجاد هر گونه مشکلی در بازار درصدد رفع این مشکل برآمدیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در ادامه جلسات و نیز مذاکرات صورت گرفته با وزارتخانه‌های نیرو و صمت قرار بر این شد تا قطعی یا محدودیت مصرف برق صنایع به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده و با اطلاع واحدهای تولیدی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا صنایع باید بتوانند به منظور کاهش ضرر و زیان احتمالی از محدودیت ایجاد شده در مصرف برق، تعمیرات اساسی واحدهای خود را به زمان قطعی برق موکول کنند تا از این طریق شاهد کاهش اثرپذیری واحدهای تولیدی و نیز سهام شرکت‌ها از محدودیت استفاده برق در تابستان باشیم.

تاثیر قطعی برق و گاز بر بازار سهام

عشقی با اعلام این که نمی‌توان منکر تاثیر قطعی برق و گاز بر صنایع و سهام شرکت‌ها در بورس شد، گفت: با توجه به چنین مساله‌ای هر سال تلاش کردیم تا از طریق مذاکرات با نهادهای مربوطه اثر قطعی برق و گاز را در تابستان و زمستان به حداقل برسانیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که همچنان از وزارت نیرو پیگیر جزییات کاهش محدودیت در نظر گرفته برای واحدهای تولیدی هستیم، اظهار داشت: شفاف‌سازی و توضیح دقیق نحوه مدیریت مصرف برق از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه مکاتباتی با وزیر نیرو انجام و درخواست کردیم تا از طریق یک اطلاعیه رسمی اطلاع‌رسانی لازم درخصوص دغدغه‌های موجود به فعالان بازار و فعالان اقتصادی انجام شود.

عشقی با بیان این که انجام چنین اقدامی زمینه‌ساز کاهش اثر محدودیت در مصرف برق خواهد بود، گفت: ایجاد ضرر و زیان سنگین واحدهای تولیدی تحت تاثیر قطعی برق، باعث حرکت شرکت‌های بزرگ به سمت احداث نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف برق شد که تاکنون در این زمینه بسیاری از این واحدها موفق عمل کردند و قادر به احداث نیروگاه‌ شدند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت اقداماتی را برای کنترل مصرف برق واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دادیم و از طریق راه‌اندازی ابزارهای جدید در بازار سرمایه و بورس انرژی به سمت کنترل مصرف برق و کاهش زمان قطعی برق واحدها پیش رفتیم.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.