فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۷۵۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی نماد نوری تیرماه ۱۴۰۳ / کام پتروشیمی نوری شیرین شد

تحلیل بنیادی نماد نوری تیرماه 1403 / کام پتروشیمی نوری شیرین شد

تکلیف مقدار تولید، فروش و درآمد پتروشیمی نوری در بهار سال 1403 با انتشار صورت‌های مالی خرداد‌ماه مشخص شد. بر این اساس شرکت موفق به رشد مطلوبی نسبت به ماه گذشته، در بخش تولید، فروش و درآمد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی آمار و ارقام درج‌شده در آخرین صورت مالی منتشرشده از سوی پتروشیمی نوری روی سامانه کدال، روایتی مطلوب و رضایت‌بخش برای سهامداران این شرکت به همراه دارد. 

رالی تولید پتروشیمی نوری، در پایان خردادماه 1403، به اوج خود در بازه 13ماهه اخیر رسیده است. این شرکت در ماه گذشته، مجموع تولید خود را به ارتفاع 446 هزار و 911 تن رسانده است؛ رقمی که نشان از افزایش هشت درصدی حجم تولید نسبت به عملکرد اردیبهشت‌ماه و همچنین صعود دو درصدی نسبت به بازه مشابه در سال 1402 دارد. 

جدید-تناژ تولید نوری

جهش تناژ فروش پتروشیمی نوری

پتروشیمی نوری، در بعد فروش موفق شده پس از دو ماه عملکردی توام با رکود، فروش خود را به ارتفاع 484 هزار و 232 تن برساند. بر این اساس می‌توان رشدی بالغ بر 135 هزار و 597 تن در بعد فروش شرکت نسبت به اردیبهشت‌ماه را به‌وضوح مشاهده کرد.

جدید-تناژ فروش نوری

همچنین بررسی و مقایسه میان تناژ فروش این شرکت در خردادماه 1403 با خردادماه 1402، رشد انفجاری حجم فروش شرکت را روایت می‌کند؛ افزایشی بالغ بر 210 هزار تن و معادل 76.6 درصد!

شکست روند نزولی درآمد نوری در بهار

پتروشیمی نوری، زمستان موفقی را در سال 1402 پشت سر گذاشت. به طوری که درآمد این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال، پیوسته افزایش یافت. پس از زمستان اما، درآمد این شرکت با افت محسوس ناگهانی در فروردین مواجه شد و در اردیبهشت اعداد مبلغ فروش حتی کمتر نیز شد.

درآمد فروش نوری

سرانجام در خرداد سال جاری، پتروشیمی نوری با شکست روند نزولی درآمدها، موفق به ثبت ارتفاع 14 هزار و 987 هزار میلیارد تومانی در ردیف مجموع درآمد‌های خود شد. این رقم به معنی افزایش  29.3 درصدی در قیاس با درآمد به‌ثبت‌رسیده در اردیبهشت سال جاری‌ است. 

شایان ذکر است مبلغ فروش شرکت در خرداد سال گذشته، پنج هزار و 586 هزار میلیارد تومان بوده است. بر این اساس، درآمد نوری در خرداد سال جاری، رشد نجومی 168.2 درصدی را نشان می‌دهد. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.