خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۰۲۴۸

افزایش نرخ بهره بانکی بدون هماهنگی، بازار سرمایه را منحرف می‌کند

افزایش نرخ بهره بانکی بدون هماهنگی، بازار سرمایه را منحرف می‌کند

مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان گفت: افزایش نرخ بهره بانکی بدون هماهنگی، بازار سرمایه را منحرف می‌کند، چراکه بورس یک بازار آزاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی طیب‌نیا، مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان درباره دیدگاه‌های وی در مورد بازار سرمایه، اظهار داشت: در ریاست مسعود پزشکیان، دولت مداخله خود را در بازار کاهش داده و اجازه می‌دهد بازار سرمایه به صورت آزادانه عمل کند.

وی ادامه داد: بازار سرمایه یعنی یک بازار آزاد؛ یعنی عرضه و تقاضا قیمت انواع دارایی‌ها را مشخص کند و تنها در یک شفاف سازی، قیمت کالا به صورت منطقی تعیین می‌شود.

وی افزود: بنگاه‌های بزرگ را مجبور کرده‌اند ارز خود را به نرخ دستوری بفروشند که به صادرات لطمه می‌زند.

تعدادی از نمایندگان مجلس دوازدهم، بازگشت اعتماد به بازار، شفاف‌سازی سیاست‌های پولی و مالی، پیش‌بینی پذیری اقتصاد، مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد، جلوگیری از تصمیمات ناگهانی و خلق‌الساعه و فرهنگسازی را از جمله راهکارهای رونق بورس ذکر کردند.

طیب نیا خاطرنشان کرد: افزایش نرخ سود بانکی بدون هماهنگی، منابع را از بازار سرمایه منحرف می‌کند و قیمت‌گذاری دستوری تاثیری منفی روی سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه رونق بازار اولیه مشروط به رونق بازار ثانویه است، گفت: برای واردات یارانه می‌دهند، اما روی صادرات مالیات وضع کرده‌اند.

وی همچنین یادآور شد: متاسفانه دولت بیش از ظرفیت بازار شروع به فروش اوراق دولتی کرد که آثار روی منفی بازار سهام به دنبال دارد . خلاف اصل ۴۴ است.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.