خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۸۴۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی فولاد / فولاد مبارکه بالاترین درآمد ناخالص ۱۳ ماه گذشته را ثبت کرد

تحلیل بنیادی فولاد / فولاد مبارکه بالاترین درآمد ناخالص 13 ماه گذشته را ثبت کرد

بررسی آمار و ارقام درج‌شده در آخرین صورت مالی منتشرشده از سوی فولاد مبارکه اصفهان روی سامانه کدال، نشان از کاهش تناژ تولید، فروش و درآمد این غول فولادی نسبت به کارنامه اردیبهشت‌ماه دارد. با این حال اما بررسی نمودار درآمد فولاد مبارکه اصفهان در بعد ماهانه، نشان می‌دهد درآمد این شرکت در اردیبهشت سال جاری، بالاترین میزان در بازه 13 ماه گذشته را ثبت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام فولاد مبارکه اصفهان با ارزش بیش از 570 هزار و 780 میلیارد تومان در بازار اول (تابلو اصلی) بورس قابل معامله است. این شرکت در گروه فلزات اساسی قرار گرفته است.

روند نزولی تناژ تولید فولاد در بهار 1403

شرکت فولاد مبارکه، سال 1403 را به گونه‌ای شروع کرد که تناژ تولید شرکت در سقف سال گذشته قرار گرفت. سقف تولید فولاد در سال 1402، در مهرماه اتفاق افتاده بود؛ جایی که جمع تولید این شرکت، به 834 هزار تن رسید. این در حالی است که میانگین تناژ تولید فولاد در ماه‌های بعد و تا پایان سال 1402، رقم 672 هزار تن را نشان می‌دهد.

تناژ تولید فولاد

در چنین شرایطی با شروع سال 1403، تناژ تولید فولاد به یکباره در ارتفاع 829 هزار تنی قرار گرفت. با وجود این، طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد، سهامداران فولاد شاهد روندی کاهشی بوده‌اند.

گزارش تولید و فروش فولاد مبارکه، نشان می‌دهد تناژ تولید این شرکت در خردادماه امسال در ارتفاع 771 هزار تنی قرار گرفته است؛ یعنی 2.65 درصد کمتر از اردیبهشت 1403. با این حال مقایسه تناژ تولید شرکت، با بازه مشابه در سال 1402، نشان از رشد 8.13 درصدی می‌دهد. 

افت محسوس تناژ فروش فولاد 

شرایط فولاد مبارکه در بخش فروش اما کمی متفاوت نسبت به بخش تولیدی این شرکت دنبال می‌شود. تناژ فروش این شرکت در خردادماه 1403، در حالی در ارتفاع 782 هزار تنی قرار گرفته است که در بازه مشابه سال گذشته، یعنی خردادماه 1402، فولاد در مجموع موفق به ثبت 830 هزار تن در بخش فروش خود شده بود. این ارقام به معنی افت 6 درصدی میزان فروش است.

تناژ فروش فولاد

همچنین با انتشار گزارش عملکرد فولاد در خردادماه، میزان فروش شرکت در ماه اردیبهشت که رقم 809 هزار تنی را نشان می‌دهد، به‌عنوان سقف فروش بهار 1403 ثبت شد؛ چرا که فولاد در ماه سوم سال، افت 3.34 درصدی فروش را نسبت به اردیبهشت‌ماه، ثبت کرده است. 

رشد درآمد ناخالص؛ امتیاز مثبت کارنامه فولاد در خرداد 1403

پرونده درآمد ناخالص فولاد در اولین فصل سال اما، بر خلاف تناژ تولید و فروش، توانست رضایت سهامداران را جلب کند. نگاهی به نمودار درآمد فولاد مبارکه اصفهان در بعد ماهانه، نشان می‌دهد که در اردبیهشت سال جاری، درآمد فولاد در ارتفاع 26 هزار و 331 میلیارد تومانی قرار گرفته است. این رقم بالاترین میزان درآمد شرکت در بازه 13 ماه گذشته است.

درآمد فولاد

از سوی مقابل، با وجود افت 2.35 درصدی درآمد شرکت در خردادماه سال جاری نسبت به دومین ماه سال، بازهم ارتفاع درآمدی ثبت شده در خردادماه، بالاتر از میانگین درآمد شرکت در سال 1402 قرار می‌گیرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.