فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۲۸۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال پارسان تیر ۱۴۰۳ / شناسایی ۲ سناریو پیش روی سهام پارسان

تحلیل تکنیکال پارسان تیر 1403 / شناسایی 2 سناریو پیش روی سهام پارسان

قیمت سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، در موقعیت فعلی دو سناریو در چشم‌انداز میان‌مدتی خود می‌بیند. با این وجود، آیا نماد پارسان به ریل صعود باز خواهد گشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام گسترش نفت و گاز پارسیان با نماد «پارسان» در بازار اول و تابلو فرعی بورس قابل معامله است. سهام پارسان با ارزش بازاری بالغ بر 133 هزار و 42 میلیارد تومان در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «پارسان» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت زیادی دارد.

تحلیل تکنیکال پارسان تیر 1403

سقف تاریخی نماد پارسان در ارتفاع چهار هزار تا چهار هزار و 137 تومانی تشکیل شده است. سهامداران پارسان با وارد آوردن فشار تقاضا در معاملات سهام پارسان، دو بار، در اردیبهشت و دی‌ماه 1402، به این محدوده هجوم برده‌اند. حجم سفارشات فروش بسیار زیادی که در این محدوده نفهته شده اما، اجازه نفوذ قیمت به سطوح بالاتر را نداده است.

پارسان

این اتفاق، یعنی عدم توانایی پارسان در عبور از سقف تاریخی خود، باعث قرار گرفتن قیمت در یک روند رنج بزرگ‌تر شده است. در نگاهی نزدیکتر به تحلیل تکنیکال پارسان، اصلاح قیمت تا محدوده بین تراز 50 و 61.8 درصدی موج جنبشی قبلی، مشخص می‌شود. 

قیمت پس از اصلاح تا این محدوده، توسط حجم زیادی از سفارشات خرید به سمت بالا بازگشته است. در دل این روند اصلاحی، اندازه موج ری‌اکشن فعلی، از اندازه قبلی فراتر رفته و همین موضوع باعث بوجود آمدن سناریوی اتمام اصلاح شده است. 

سناریوهای پیش روی سهامداران پارسان

بنابراین در جمع‌بندی شناخت موقعیت فعلی قیمت، می‌توان دو سناریو را برای چشم‌انداز میان‌مدت سهام پارسان در نظر داشت؛ سناریوی ابتدایی حاکی از قرارگیری قیمت در یک روند رنج بزرگ (میان محدوده‌های مشخص شده در چارت) است. در این سناریو، قیمت به سه محدوده سقف، کف و میانه دامنه رنج خود، واکنش نشان می‌دهد و میان آن‌ها در نوسان خواهد بود. 

در سناریوی دوم، سهامداران موج فعلی را قسمت بعدی جریان جدیدی می‌دانند که از مردادماه 1402 در این نماد آغاز شده است. در این حالت، به احتمال فراوان قیمت پس از طی 5 پیوت اصلاحی، به ریل صعود خود باز‌می‌گردد. به همین واسطه می‌توان انتظار داشت، سرمایه‌گذاران پارسان، بار دیگر خود را آماده هجوم به سقف تاریخی کنند. 

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج‌شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.