فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۰۳۰

چه زمانی رکود از بورس می‌رود؟

چه زمانی رکود از بورس می‌رود؟

نگاهی به تغییرات بازار سهام در هفته جاری نشان می دهد؛طی نخستین روزهای مردادماه در این بازار اتفاق جذابی رخ نداده است. در روزهای اخیر قیمت دلار حواله صعودی بوده‌است،اما بورس تهران از این مورد اثر مثبتی نپذیرفته است .دلار نیما امروز ۴۴هزار تومان را رد کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

شاخص کل همچنان زیر کانال 2.2میلیون واحد قرار دارد و حتی نتوانسته فعالان اقتصادی را مجاب به وارد کردن دارای‌های ریالی خود به این بازار کند.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد؛میانگین روزانه ارزش معاملات خرد سهام طی یک هفته اخیر بالغ بر 2هزار و 126میلیارد تومان بوده است.

این میزان داد و ستد سهام در مقایسه با دوره‌های اوج بازار (اوایل فرودین‌ماه) کاهنده بوده است.کارشناسان بورسی معتقدند تا زمانی که این سنجه آماری به سطح 6 هزار میلیارد تومان نرسد؛بورس از بحران کنونی عبور نخواهد کرد.

همان‌طور که اشاره شد؛جریان معاملات روزهای اخیر،حکایت از غلبه احتیاط میان معامله‌گران بازار دارد.نگاهی به روند معاملات روزانه بورس تهران گواهی بر این مدعا است.به‌طوری که عمدتا با ریزش و خروج پول در مسیر نزولی همراه بوده است.

در تشریح ابهامات فعلی بازار می‌توان به ریسک‌های موجود در وضعیت سیاست خارجی کشور و همچنین سیاست‌های آتی دولت اشاره کرد.

سهامداران در مورد اصلاح ادامه‌دار بورس ابراز نگرانی می‌کنند. زیرا از ابتدای سال شاخص کل نتوانسته عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذارد.

منبع : دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.