فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۸۵۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / فرار حقیقی‌ها از بورس تهران ادامه دارد؟

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 14 مرداد 1403 / فرار حقیقی‌ها از بورس تهران ادامه دارد؟

شاخص کل بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته، سقوط تند و تیزی را تجربه کرد. به نظر می‌رسد این پایان ماجرا نیست و تا زمانی که ریسک تنش‌های ژئوپلتیک به بازار تحمیل شود، سنتیمنت منفی بازار تغییری نکند. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران تا آرام شدن شرایط، تصمیمی برای ورود به سهام نخواهند گرفت.

به گزارش تجارت نیوز،

شاخص کل بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته، شاهد ریزش سهمگین 2.98 درصدی، معادل 61 هزار و 705 واحد بود. سقوط آزاد‌های پی‌در‌پی شاخص کل، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای را در آستانه از دست دادن کانال دو میلیونی و در سطح دو میلیون و 6 هزار و 666 واحدی قرار داده است. 

سهام متوسط و کوچک بازار نیز پابه‌پای سهام شاخص‌ساز ریختند تا شاخص هم‌وزن نیز حال و روز خوبی نداشته باشد. شاخص هم‌وزن، طی سقوط 3.02 درصدی که معادل 19 هزار و 888 واحد از این شاخص است، در سطح 637 هزار واحدی قرار گرفته است.  

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، بالغ بر چهار هزار و 394 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز شنبه را 10.8 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از خروج هزار و 458 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 14 مرداد 1403 

نماگرهای سهامی تالار شیشه‌ای با وجود دستور حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سرمایه، ریزش شدیدی را تجربه کردند. با تشدید تنش‌ها در ساعات پایانی جمعه و بروز نشانه‌هایی از تحرکات نظامی، ترس سرمایه حقیقی‌ها مجددا به بالاترین حد ممکن رسید. 

با توجه به تداوم تنش‌های سیاسی در سطح بالا، بازارها همچنان با ریسک تنش‌های ژئوپلتیک دست و پنجه نرم خواهند کرد. این به معنی فرار پول حقیقی و منفی بودن بازار سرمایه در روز آتی است.

در این بین، کارشناسان امیدوارند سازمان بورس و اوراق بهادار از رویکرد به شدت منفعلانه خود خارج شده و به سرعت در قبال سقوط تندوتیز قیمت روی تابلوهای بورسی تصمیمی اتخاذ کند. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.