فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۹۳۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی فولاد کاوه / سقوط ۴۸ درصدی درآمد فولاد جنوب کیش

تحلیل بنیادی فولاد کاوه / سقوط ۴۸ درصدی درآمد فولاد جنوب کیش

نگاهی به گزارش عملکرد ماهانه فولاد کاوه از دریچه تحلیل بنیادی، نشان از کاهش آمار و ارقام این شرکت در بخش تولید، حجم فروش و درآمد می‌دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

بررسی گزارش عملکرد ماهانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در تیرماه امسال نشان می‌دهد، شرکت در این ماه موفق به تولید 231 هزار تن از محصولات خود نظیر بیلت و آهن اسفنجی شده است.

تولید

مقایسه این عدد با ماه گذشته یعنی خرداد، خبر از کاهش 27 درصدی تناژ تولید شرکت می‌دهد. همچنین باید گفت مقدار تولید فولاد کاوه در مقایسه با تولید 298.92 هزار تنی شرکت در تیر سال گذشته، بیشتر از 22 درصد کاهش است.

حجم فروش فولاد کاوه پایین آمد

علاوه بر کاهش تناژ تولید، در بخش فروش نیز، فولاد کاوه با کاهش حجم مواجه شده است. طوری که حجم کل فروش 117 هزار و 540 تن در تیر سال گذشته، با کاهش 18 درصدی به 96 هزار و 290 تن در تیرماه امسال رسید. همچنین حجم فروش شرکت در این ماه نسبت به خرداد حدود 36 درصد پایین آمده است.

تناژ فروش

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، توقف فروش صادراتی کاوه، طی سه ماه اخیر است. این در حالی است که شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، در تیرماه گذشته، بیش از 30 هزار تن فروش صادراتی داشته است.

درآمد فولاد کاوه جنوب کیش 48 درصد کاهش یافت

همان‌طور که گفته شد، حجم فروش داخلی و صادراتی فولاد کاوه در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. این موضوع درآمد حاصل از فروش کاوه را در این ماه پایین آورد و به هزار و 797 میلیارد تومان رساند.

مقایسه این عدد با درآمد شرکت در تیر 1402 خبر از افت بیش از 28 درصدی این رقم می‌دهد. همچنین درآمد شرکت نسبت به خردادماه 47.96 درصد کاهش پیدا کرده است.

درآمد

در نهایت باید گفت، فولاد کاوه در میان رقبای فولادی خود عملکرد نسبتاً ضعیفی را طی تیرماه به ثبت رسانده است. حال باید دید انتشار گزارش‌ مردادماه این شرکت چه ارقامی را مخابره می‌کند؟

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.