خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۲۹۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی ارفع / «تیر» ارفع به خطا رفت؛ سقوط ۷۵ درصدی درآمدها در تیرماه!

تحلیل بنیادی ارفع / «تیر» ارفع به خطا رفت؛ سقوط 75 درصدی درآمدها در تیرماه!

بررسی گزارش عملکردی شرکت آهن و فولاد ارفع در تیرماه، حکایت از کاهش چشمگیر آمار و ارقام عملکرد ماهانه این شرکت دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

بررسی گزارش عملکردی شرکت آهن و فولاد ارفع در تیرماه، خبر از تولید این شرکت در سطح 128 هزار و 622 تنی می‌دهد. این فولادساز، به تولید دو محصول شمش فولادی و آهن اسفنجی در سطح داخل کشور می‌پردازد.

تولید

بر این اساس، با مقایسه ارقام تناژ تولید این شرکت در ماه‌های پیشین، می‌توان به سقوط حجم تولیدی «آهن و فولاد ارفع» پی برد. در حالی که این شرکت در اردیبهشت‌ماه سال جاری به سقف تولید 14 ماه اخیر رسیده بود، در خرداد و تیر، تناژ تولید شرکت طی دو پله کاهش یافت.

تناژ تولید ارفع در تیرماه نسبت به ماه قبل، بالغ بر 27 درصد کاهش یافته است. همچنین تناژ تولید این شرکت در تیرماه 1402، در ارتفاع 166 هزار واحدی قرار گرفته بوده که نزدیک به 30 درصد بیشتر از تولید تیرماه 1403 است.

نوار صعودی فروش ارفع قطع شد

شرکت آهن و فولاد ارفع در بهار امسال، روندی صعودی در بخش تناژ فروش ساخته بود. با این وجود حجم فروش تیرماه، به یک‌باره سقوط کرده است. به طوری که با قرارگیری حجم فروش شرکت در سطح 24 هزار تنی، در کمترین سطح از ابتدای تیر 1402 قرار گرفته است.

تناژ فروش

بر این اساس، میزان فروش نماد ارفع در تیرماه نسبت به خرداد 1403، با سقوط چشم‌گیر 74.4 درصدی روبه‌رو شده است. تناژ فروش ارفع در تیرماه سال گذشته در ارتفاع 62 هزار و 888 تنی قرار گرفته بوده است؛ یعنی 157 درصد بیشتر از میزان فروش فعلی شرکت.

 سقوط آزاد ارفع در بخش درآمدها

همان‌گونه که در بخش تناژ فروش شرکت گفته شد، با کاهش میزان فروش ارفع، باید کاهش درآمد را نیز انتظار داشت. بر همین اساس، درآمد ارفع از ارتفاع دو هزار و 247 میلیارد تومانی در خردادماه، به سطح 570 میلیاردی رسیده تا سقوطی 75 درصدی را تجربه کرده باشد.

درآمد

همچنین مقایسه میان درآمد تیرماه امسال شرکت و بازه مشابه در سال گذشته، نشان از کاهش 59 این بخش از آمار و ارقام نماد ارفع در تیرماه 1403 می‌دهد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.