فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۳۵۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳/ بازار سهام در منگنه دامنه نوسان یک درصدی

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 21 مرداد 1403/ بازار سهام در منگنه دامنه نوسان یک درصدی

بازار سهام این روزها را در منگنه دامنه نوسان یک درصدی سپری می‌کند و با افت جدی حجم و ارزش معاملات خرد روبروست. به نظر می‌رسد این روند طی روزهای آینده و تا زمانی که دامنه با همین محدودیت اعمال شود، ادامه یابد.

به گزارش تجارت نیوز،

بازار سهام در حالی چهارمین هفته مردادماه را آغاز  کرد که همچنان با درجا زدن شاخص‌ها و نبود تحرک کافی برای رونق معاملات روبرو بود. دامنه نوسان معاملات سهام همچنان یک درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سرمایه‌گذاری هنوز دو درصد است و همین محدودیت، از رمق بازار کاسته است.

با این حال اما از سوی دیگر، اعمال این محدودیت سخت‌گیرانه منجر به کاهش ریسک‌های بازار و کنترل و مدیریت مسیر بازار شده است تا از فروش‌های هیجانی و احساسی جلوگیری شود. بر همین اساس، سازمان بورس اعلام کرده است که این محدودیت فعلا ادامه‌دار خواهد بود.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 21 مرداد 1403

در راستای پیش بینی بورس فردا یکشنبه 21 مرداد 1403 اما باید توجه داشت که افت قیمت دلار در روز شنبه، سیگنال کاهش ریسک سیاسی را به دیگر بازارها ارسال کرده است. بر همین اساس و به شرط پایداری دلار در مسیر نزولی یا دست‌کم تثبیت قیمت، شاید بتوان گفت که بازار سهام نیز می‌تواند توشه‌ای از خوش‌بینی را در معاملات روز یکشنبه به همراه داشته باشد.

با این حال اما منگنه محدودیت یک درصدی دامنه نوسان، همان‌گونه که جلوی ریزش هیجانی را می‌گیرد، حرکت‌های صعودی را هم محدود می‌کند. بر همین اساس، پیش‌بینی می‌‍شود، بازار سهام روز یکشنبه را نیز در روندی متعادل و نسبتا خنثی سپری کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.