خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۷۱۰

سه اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران

سه اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه برنامه حمایتی این بانک از بورس و سهامدارن آن، امروز در تشریح تصمیم جدید این بانک، امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های همگروه را با نرخ توافقی مجاز اعلام کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند 1 ماده 8 آیین نامه فوق، در راستای توسعه صادرات صنایع فلزی از یکسو و تامین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تامین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین الات و همچنین تامین انرژی های مورد نیاز این صنعت از سوی دیگر، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های همگروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بدین ترتیب، منابع حاصل از صادرات کلیه اقلام تولیدی و زنجیره صدرالاشاره می تواند به مصارف ارزی مربوط به این زنجیره حسب تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شود.

فرزین تاکید کرد: این تصمیم مهم، موجب افزایش صادرات صنعت فولاد و فلزات رنگین اساسی به علت جذابیت ایجاد شده در صادرات می‌گردد و به تبع آن، تامین ارز پروژه‌های توسعه زنجیره‌ی فولاد و فلزات رنگین اساسی، تسهیل و تسریع می‌گردد. این موضوع البته بر درآمدهای آتی و رشد تولیدات محصولات شرکت‌های فولادی و فلزی حاضر در بورس کشور نیز موثر خواهد بود.

به گزارش تسنیم، هفته قبل جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و معاون اقتصادی دادستان کل کشور در وزارت اقتصاد به منظور بررسی وضعیت بازار سهام برگزار شد.

 فرزین  رئیس‌کل بانک مرکزی بعد از پایان جلسه با اشاره به وضعیت نابسامان بازار سرمایه، از حمایت نظام بانکی از این بازار از 24 مردادماه خبر داد. او با اشاره به اقدامات جدید حمایتی بانک مرکزی از بورس و سهامداران خرد، از تمهیدات لازم این بانک جهت تامین مالی و تسریع در طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی خبر داد.

 3 اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس:

1. تضمین 360 همت اوراق تامین مالی توسط بانک‌های عامل برای انتشار اوراق تامین مالی ریالی جهت طرح‌های توسعه و تامین سرمایه در گردش شرکت‌های بورسی

2. انتشار 2 میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی علی الخصوص در حوزه پتروشیمی و معدن

3. اعطای 1.5 میلیارد یورو وام ارزی برای شرکت‌های بورسی که درآمد ارزی و طرح‌های زودبازده داشته باشند تا از این طریق به افزایش صادرات آنها منجر گردد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.