فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۸۵۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ / پاسخ مثبت بورس به کابینه دولت چهاردهم در راه است؟

پیش بینی بورس فردا شنبه 3 شهریور 1403 / پاسخ مثبت بورس به کابینه دولت چهاردهم در راه است؟

سرانجام کابینه دولت چهاردهم مشخص شد و تیم اقتصادی دولت با هدف کنترل تورم شکل گرفت. اما واکنش بورس به این کابینه چه خواهد بود؟

به گزارش تجارت نیوز،

در پایان معاملات روز چهارشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.23 درصدی، معادل ۴۶۵۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 37 هزار واحدی قرار گرفت. 

رشد ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد 0.05 درصدی (معادل 349 واحد) تا پله 639 هزار و 30 واحدی رشد کرد.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را در روز چهارشنبه، ۲۰۷۴ میلیارد تومان نشان داد. گفتنی است که تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات سه‌شنبه را هم در محدوده چهار میلیارد و 900 میلیون برگه به تصویر کشید.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام داشت. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس، خبر از ورود 1.1 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم و صندوق‌های سهامی داشت.

پیش بینی بورس فردا شنبه 3 شهریور 1403

چینش و تشکیل کابینه چهاردهم، خبر مهمی برای تالار شیشه‌ای به حساب می‌آید. طبق وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهوری، اصلی‌ترین هدف تیم اقتصادی این دولت، فعلا کنترل تورم خواهد بود. در راستای نیل به این هدف، ایجاد رکود در بازارها، ابزار کمکی مهم دولت خواهد بود. بر همین اساس نمی‌توان چشم‌انداز رشد آنچنانی را برای بازار متصور شد.

در سوی مقابل با توجه به ریزش سنگین بازار، به‌ویژه افت ارزش دلاری آن، از سال 1399 تا کنون، نمی‌توان انتظار افت آنچنانی را برای بازار سرمایه تصور کرد. بنابراین کارشناسان اعتقاد دارند، بازار سرمایه با یک شیب ملایم رشد خواهد کرد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با چهره‌های کابینه چهاردهم می‌توان به آن اشاره کرد این است که با توجه به سابقه و عملکرد این افراد، انتظار تصمیمات یک‌شبه و شوک‌های منفی به بازار کم‌رنگ شده است. 

بازگشت عقلانیت و پایداری به تصمیمات دولتی، می‌تواند در یک قاب بلندمدت، باعث بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه شود. اعتمادی که به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه بازار شناخته می‌شود و در صورتی که قدر دانسته می‌شد، می‌توانست منجر به هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید، رشد و توسعه صنایع شود. ضربه‌های پی‌درپی به این اعتماد مردم به بورس، باعث شده تا اکثریت افراد جامعه، با چشم و دلی پر نسبت به بازار سرمایه نگاه کنند. 

با توجه به تحلیل انجام‌شده می‌توان انتظار داشت که شاخص بورس روز آینده واکنش مثبتی به اولین روز رسمی کار کابینه نشان دهد و با قامتی سبز اولین هفته شهریور را شروع کند. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.