فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۹۵۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس هفته اول شهریور ۱۴۰۳/ ورود و خروج پول حقیقی هم‌تراز شد

بازدهی بورس هفته اول شهریور 1403/ ورود و خروج پول حقیقی هم‌تراز شد

بازار سهام نخستین هفته شهریورماه را با هم‌ترازی ورود و خروج پول حقیقی به پایان رساند. این در حالی بود که بازدهی بورس هم در این هفته مثبت شد.

به گزارش تجارت نیوز،

در حالی که بازار سهام مردادماه را روی ارتفاع دو میلیون و 37 هزار واحدی شاخص کل به پایان رسانده بود، توانست طی چهار روز معاملاتی در مسیر صعودی بردارد تا نماگر بازار در آخرین روز معاملاتی هفته نخست شهریور، روی ارتفاع دو میلیون و 76 هزار واحدی بایستد. به این ترتیب شاخص کل بورس در این بازه زمانی بازدهی 1.9 درصدی را ثبت کرد.

در این میان، مسیر معاملات سهم‌های کوچک و متوسط بازار سهام با بزرگترها هم‌راستا شد تا شاخص هم‌وزن نیز به‌عنوان نماگر تغییرات قیمتی این سهام، در مسیر صعودی حرکت کند و از ارتفاع 639 هزار واحدی 31 مردادماه به ارتفاع 648 هزار واحدی در روز هفتم شهریور برسد. بر همین اساس، شاخص هم‌وزن نیز در این بازه زمانی، بازدهی 1.4 درصدی را ثبت کرد.

حجم و ارزش معاملات خرد در کف باقی ماند

اگرچه مسیر شاخص‌های کل و هم‌وزن صعودی بود، اما حجم و ارزش معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها در کف باقی ماند تا میانگین هفتگی دو هزار و 500 میلیارد تومانی برای ارزش معاملات ثبت شود و روزانه به طور متوسط 5.5 میلیارد برگه سهم مورد معامله قرار گیرد.

ورود و خروج پول حقیقی هم‌تراز شد

بررسی مسیر ورود و خروج پول حقیقی از سهام خرد نشان می‌دهد که این معیار در هفته نخست شهریورماه هم‌تراز شده است. این در حالی‌ست که طی هفته‌های گذشته، بازار سهام با خروج سنگین پول روبرو بوده است. 

با این حال در هفته نخست شهریورماه حدود 60 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها خارج شد، به این صورت که دو روز ورود پول و دو روز خروج پول صورت گرفت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.