فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۹۰۲

کدام صنایع در روند صعودی شاخص‌ها بازدهی بیشتری داشتند؟

کدام صنایع در روند صعودی شاخص‌ها بازدهی بیشتری داشتند؟

بورس تهران در دوازده روز معاملاتی اخیر با روند صعودی شاخص‌های سهامی مواجه بوده است. با وجود رشد تراز کمتر شاخص هم‌وزن، در میان 5 شاخص صنعتی که بازدهی بیشتری داشتند؛ تنها یک صنعت سنگین قرار دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

بازار سهام در روز 24 مرداد ماه، شاهد رشد تراز شاخص‌های سهامی با صحبت‌های وزیر اقتصاد دولت چهاردهم و تغییرات چشم‌اندازهای کوتاه مدت قیمت اوراق سهام بود. شاخص‌های سهامی در ابتدا با تردید معامله‌گران رشد تراز قابل توجهی نداشتند اما رفته‌رفته از شدت این تردیدها کاسته شد و سرمایه‌گذاران ریسک پذیر بار دیگر به خرید سهام پرداختند تا پس از مدت‌ها شاهد غلبه خریداران بر فروشندگان باشیم.

 

 

این روند صعودی با وجود محدودیت 1 درصدی و 2 درصدی دامنه نوسان قیمتی شکل‌گرفته است. در روزهای ابتدایی روند صعودی اخیر، با پر نشدن حجم مبنای سهم‌های سبک مواجه بودیم و تنها شاخص‌سازان بازار تا حدی رشد قیمت داشتند اما در چند روز معاملاتی اخیر شاهد افزایش تراز شاخص کل هم‌وزن و کهش شکاف بازدهی آن با شاخص کل بودیم. با این حال، همچنان شاخص هم وزن عملکرد ضعیف‌تری داشته و نمادهای شاخص‌ساز با توجه به حمایت‌های حقوقی، افزایش قیمت بیشتری داشتند. شاخص کل بورس تهران در این بازه زمانی 6 درصد رشد تراز داشته و شاخص هم‌وزن بورس تهران هم بازدهی 4.1 درصدی به ثبت رسانده است.

نماد‌های سبک بازار سهام چقدر عقب مانده‌اند؟

030612

در میان شاخص صنایع بورسی، بالاترین بازدهی با 15.1 درصد رشد تراز به شاخص صنعت حمل و نقل تعلق گرفته است و شاخص صنعت اطلاعات و ارتباطات با 14.2 درصد رشد تراز در رتبه دوم قرار دارد. شاخص صنایع محصولات چرمی، فرآورده‌های نفتی و لاستیک و پلاستیک نیز بیش از 10 درصد رشد تراز داشتند. صنایع خودرو و ساخت قطعات، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و فلزات اساسی نیز از جمله صنایع سنگین بازار بودند که رشد تراز قابل توجهی داشتند.

در سوی دیگر، شاخص صنعت سایر معادن با 10.1 درصد ریزش، ضعیف‌ترین عملکرد را داشته و صنایع منسوجات، محصولات چوبی، رادیویی، انتشار و چاپ، مواد دارویی و محصولات کاغذی نیز شاهد افت تراز شاخص خود در این دوازده روز معاملاتی بودند. صنعت انبوه‌سازی نیز از جمله صنایع سنگین بازار است که در این مدت عملکرد ضعیفی داشته است.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.