فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۴۷۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس فردا شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / جریان تقاضا در تالار شیشه‌ای با چاشنی تعادل ادامه می‌یابد؟

پیش بینی بورس فردا شنبه 17 شهریور 1403 / جریان تقاضا در تالار شیشه‌ای با چاشنی تعادل ادامه می‌یابد؟

گذری بر روزهای معاملاتی شهریورماه، نشان می‌دهد حال و روز بازار سهام تفاوتی ملموس با پنج ماهه ابتدایی سال داشته است. این تفاوت اما از کجا نشات می‌گیرد و چه سرنوشتی در روزهای پیش رو، در انتظار تالار شیشه‌ای است؟ به‌ویژه اینکه اعلام شده است از روز شنبه دامنه نوسان معاملات، سه درصد خواهد بود.

به گزارش تجارت نیوز،

 

بازار سهام در حالی وارد سومین هفته شهریورماه می‌شود که توانسته مسیر تازه‌ای برای ورود پول حقیقی باز کند. شاخص کل بورس در هفته گذشته دو درصد و شاخص هم‌وزن 1.7 درصد رشد کردند. در همین حال، تراز پول حقیقی در سهام مثبت 1200 میلیارد تومان شد. طی هفته معاملاتی پیشین، متوسط ارزش معاملات با ایستادن در ارتفاع سه هزار و 521 میلیارد تومانی، رشدی 46 درصدی را نسبت به هفته قبلی خود تجربه کرد. آیا این روند در هفته پیش رو نیز ادامه خواهد داشت؟

گفتنی‌ست با وجود رشد 28 هزار و 729 واحدی نماگر اصلی معاملات طی معاملات هفته گذشته، روز سه‌شنبه سهامداران شاهد تعادلی از عرضه و تقاضا در بازار بودند. در مقطعی از بازار اکثریت صندوق‌های اهرمی، به صف فروش نشستند اما در ادامه، صف‌های فروش برداشته شد. این در حالی است که صندوق‌های اهرمی همچنان حباب منفی داشتند.

پیش بینی بورس فردا شنبه 17 شهریور 1403

حمایت و پشتیبانی سکانداران اقتصاد از بازار سرمایه باعث شده تا بورس طی نیمه ابتدایی شهریورماه، با افزایش تقاضا روبه‌رو شود. با این حال، برای بازگشت به روزهای خوش بورس مانند بازه سال‌های 97 تا 99، مسیر طولانی وجود دارد. مسیری که از دید کارشناسان نیازمند اقدامات عملی و فراتر از خبر درمانی است. در حال حاضر اما آنچه می‌توان از سنتیمنت بازار سهام برداشت کرد، دید مثبت معامله‌گران و اهالی بازار سرمایه با چشم‌انداز مثبت است.

در این میان اما شانزدهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران در این میان، ممکن است باعث خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت بورسی شود و همچنین بر میزان تقاضای سهام در جلسه معاملاتی شنبه تاثیرگذار واقع شود. با این وجود در راستای پیش بینی بورس فردا شنبه 10 شهریور 1403، می‌توان انتظار ادامه جریان مثبت تقاضا با چاشنی تعادل را در تالار شیشه‌ای داشت و اهالی بازار سرمایه با نقشه بازار متعادلی مواجه خواهند بود. به ویژه اینکه یک درصد دیگر هم به دامنه نوسان معاملات سهام اضافه شده و به سه درصد رسیده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.