فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۶۲۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس هفته سوم شهریور ۱۴۰۳/ مسیر سهم‌های کوچک و بزرگ جدا شد

بازدهی بورس هفته سوم شهریور ۱۴۰۳/ مسیر سهم‌های کوچک و بزرگ جدا شد

بررسی معاملات بازار سهام در سومین هفته از شهریورماه نشان می‌دهد شاخص کل و هم‌وزن دو مسیر متفاوت نزولی و صعودی را برای نوسان انتخاب کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

کندل هفتگی شاخص کل بسته شد و مشخص کرد میانگین قیمت سهم‌های بزرگ بازار در این هفته کاهش یافته است. به نحوی که شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته با کاهش 1.18 درصدی از تراز دو میلیون و 109 هزار واحد در پایان هفته گذشته، به دو میلیون و 84 هزار واحد در پایان بورس امروز رسیده است.

این روند در سهم‌های کوچک بازار دیده نشد و شاخص هم‌وزن در این هفته با رشد بیشتر از دو درصدی به تراز 673 هزار واحدی رسید.

متوسط حجم معاملات خرد به 7.74 میلیارد برگه سهم رسید

طی پنج روز معاملاتی سومین هفته شهریورماه، متوسط روزانه حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به 7.74 میلیارد برگه سهم رسید. شایان ذکر است این رقم در روزهای یکشنبه و چهارشنبه به نزدیکی 8.5 میلیارد برگه سهم رسیده بود.

میانگین ارزش معاملات به 3,300 میلیارد تومان رسید

رشد حجم معاملات، میانگین ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را نیز بالا برد؛ به طوری که میانگین هفتگی این رقم از سه هزار و 300 میلیارد تومان عبور کرده است.

124 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد

در نهایت باید گفت روند نزولی سهم‌های بزرگ بازار، تراز پول حقیقی هفتگی را منفی کرد و طی پنج روز کاری 124 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خارج شده است. این روند در روز یکشنبه وخیم‌تر از سایر روزهای هفته بود و بیش از 333 میلیارد تومان پول از بورس خارج شده بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.