فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۶۵۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی شپدیس / چگونه درآمد پتروشیمی پردیس با وجود کاهش تولید و فروش افزایش یافت؟

تحلیل بنیادی شپدیس / چگونه درآمد پتروشیمی پردیس با وجود کاهش تولید و فروش افزایش یافت؟

نرخ فروش بالاتر در کنار افزایش قیمت حواله دلار در مردادماه امسال باعث شد تا پتروشیمی پردیس با وجود کاهش سطح تولید و فروش نسبت به مردادماه سال گذشته، درآمد بیشتری در کارنامه پنجمین ماه سال 1403 به ثبت برساند.

به گزارش تجارت نیوز،

تحلیل بنیادی شپدیس، حاکی از کاهش سطح تولید پتروشیمی پردیس در مردادماه سال جاری نسبت به ماه پیشین و مدت مشابه سال گذشته است. سطح تولید پتروشیمی پردیس از اردیبهشت‌ماه تا کنون، موفق به ثبت رقم بالاتری نشده و در روندی یکسان حرکت کرده است.

شپدیس تولید

پتروشیمی پردیس در مردادماه امسال، موفق به تولید 470 هزار و 347 تن از محصولات خود شده است. بر این اساس، تناژ تولید شپدیس نسبت به ماه گذشته کاهش 4.2 درصدی و افت 3.2 درصدی را نسبت به مردادماه سال گذشته تجربه کرد.

مقدار فروش پتروشیمی پردیس 7.5 درصد افت کرد

سطح فروش پتروشیمی پردیس در مرداد 1403، در ارتفاع 301 هزار و 130 تنی قرار گرفت. بر این اساس، می‌توان برخلاف بخش فروش، رشد 9.8 درصدی را نسبت به میزان فروش تیرماه به این شرکت نسبت داد.

شپدیس فروش

با این وجود شپدیس موفق نشد به میزان تولید مرداد پارسال دست یابد. در رابطه با مقایسه میان تناژ فروش مرداد امسال و سال گذشته، می‌توان کاهش 7.5 درصدی را در کارنامه شپدیس مشاهده کرد.

درآمد شپدیس با وجود تولید و فروش کمتر، رشد کرد

رشد دلار نیمایی (حواله دلار) در کنار نرخ فروش بالاتر، به پتروشیمی پردیس اجازه داده است تا با وجود کاهش سطح تولید و فروش نسبت به مردادماه سال گذشته، با ثبت درآمد سه هزار و 762 میلیارد تومانی 10.9 درصد بالاتر از درآمد شرکت در مردادماه پارسال قرار گیرد.

شپدیس درامد

گفتنی است رشد فروش شرکت نسبت به تیرماه، باعث شده تا درآمد یک ماهه شرکت نیز 7.9 درصد بالاتر از درآمد ماه گذشته قرار گیرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.