فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۹۵۷

پیش بینی وضعیت بورس از نظر کارشناسان/ اوضاع به نفع بورس است؟

پیش بینی وضعیت بورس از نظر کارشناسان/ اوضاع به نفع بورس است؟

بورس تهران از ابتدای سال تاکنون فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته و موضوعی نبوده که با آن مواجه نشده باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

به جرات می‌توان گفت؛ در میان همه بازارها، بورس یکی از پرحاشیه‌ترین بازارهایی بوده که معامله‌گران خود را بارها غافلگیر کرده است.

از اثرات "تحولات سیاسی و نظامی منطقه بر روند معاملات سهام" گرفته تا حواشی پیرامون "وام میلیاردی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار" که پس‌لرزه‌های متعدد و مهمی بر جای گذاشته است.

با انتشار خبر استعفای مجید عشقی،شاخص کل محدوده 2.1 میلیون واحد را  از دست داد به طوریکه در دو روز ابتدای هفته شاهد تداوم خروج پول بودیم وشاخص کل در نهایت در روز چهارشنبه تا سطح دو میلیون و 84 هزار واحد عقب نشست.

اگرچه در هفته‌ای که گذشت محدوده دامنه نوسان به مثبت و منفی 3 افزایش یافت اما این امر نیزنتوانست مانع از بدتر شدن اوضاع و احوال بازار شود.

کارشناسان بورسی می گویند؛ در روزهای آینده و با از تب و تاب افتادن جنجال وام میلیاردی تاحدودی از فضای ملتهب معاملات کاسته شود.

اگرچه همزمان با روی کار آمدن همتی به عنوان وزیر اقتصاد و اظهارات حمایتی او از بازار سرمایه، بینی‌ببنی می‌شد؛بورس به سمت مسیرتعادلی حرکت کند.

بازار سهام در حال حاضر با وضعیت جدیدی روبرو شده اما نکته قابل توجه آن است که بر اساس شواهد موجود، اوضاع روی کاغذ به نفع بورس‌بازان است.اما در مورد اینکه بازار مذکورچه زمانی از کما خارج شود ؛سناریوهای مختلفی مطرح است.

اگرچه حجم معاملات در حال حاضر در محدوده پائینی قرار دارد و سیگنال مثبتی از رشد بازارها مخابره نمی‌شود؛اما از سوی دیگر وضعیت شرکت‌ها به گونه‌ای است که حمایت های شناسایی شده برای برخی سهام فرصت ورود پول را تسهیل می کند.

بنابراین این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده شاهد دست به دست شدن سهام بنیادی باشیم.علاوه بر این بعید به نظر می‌رسد بعد از انتخاب رییس جدید سازمان بازار بلافاصله وارد فاز نزولی شود. 

منبع : دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.