فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۰۱۸

فعال سیاسی اصولگرا خطاب به رئیس جدید سازمان بورس: آقای رئیس چشم هزاران نفر به تصمیم شماست

فعال سیاسی اصولگرا خطاب به رئیس جدید سازمان بورس: آقای رئیس چشم هزاران نفر به تصمیم شماست

محمد مهاجری نوشت: آقای رئیس سازمان بورس! چشم هزاران‌هزار نفر به تصمیم شماست.

به گزارش تجارت نیوز،

او در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای دکتر حجت‌الله صیدی به ریاست سازمان بورس منصوب شد.  این انتصاب را مبارک می‌دانم زیرا او علاوه بر سواد کافی، از مدیران باتجربه‌ای است که اقتصاد ایران را خوب می‌شناسد و می‌توان به موفقیت او در سمت جدید دل بست.

با این حال، دکترصیدی وارث شرایطی ناگوار در بورس است. تقریبا همه سه سال دولت سیزدهم و نیز بخشی از دولت دوازدهم، بازار سرمایه با تجربه های تلخی همراه بود. بسیاری از سهامداران‌متضرر شدند و بخش بزرگی از آنها که به وعده‌های مدیران دل بسته‌بودند، ناامید و افسرده شدند.

بورس در عین استقلال، نمی‌تواند بدون همکاری سایر دستگاه‌ها اصلاح شود. قیمت اوراق بهادار و شاخص بورس، همواره تأثیر قابل توجهی از نرخ سود بانکی، مکانیزم قیمت‌گذاری کالاها و خدمات، میزان رقابتی بودن بازار ، برنامه‌وبودجه‌ی سالیانه و نظایر آن پذیرفته است. توقع آن است که رئیس جدید با روحیه‌ی تعاملی که از او سراغ داریم، سایر دستگاه‌ها را با خود همراه کند.

 مسئولان بورس باید تلاش کنند تا اطلاعات درست، به‌موقع در اختیار ذی‌نفعان قرار گیرد و به عبارت دیگر شفافیت را بالا ببرند .

 ⁠ریسک جزء ذاتی بورس است. برخی سرمایه‌گذاران و حتی مدیران فکر می‌کنند می‌شود ریسک را حذف کرد در صورتی که مدیریت ریسک مهم است و مسئولان بورس می‌توانند در این زمینه کمک خوبی به بازار کنند.

بورس میزان‌الحراره‌ی اقتصاد و حتی برآیند رویدادهای سیاسی و اقتصادی است. خطاست که به جای اصلاح امور اقتصادی و سیاسی و اجتماعی، فشار بیاوریم که دماسنج اصلاح شود و آن‌چه را که می‌خواهیم نشان دهد (این رویکرد را  همه‌ی دولت‌ها در دهه‌های اخیر داشتند).

این قابل فهم است که اصلاح اساسی بورس زمان می‌برد. هم صبر نیاز دارد و هم تحمل برخی سختی‌ها. نباید انتظارات کوتاه مدت از مسئولان بورس را به قدری بالا برد که مجبورشوند  نفع درازمدت را به پای منافع کوتاه‌مدت  قربانی کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.