فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۰۷۲

واریز ۱۰ همت از شبکه بانکی برای حمایت از بازار بورس تصویب شد

 واریز ۱۰ همت از شبکه بانکی برای حمایت از بازار بورس تصویب شد

صندوق توسعه بازار سرمایه ۵ همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بالغ بر ۴ همت آن به فروش رفت.

به گزارش تجارت نیوز،

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بخشی از اقدامات ثبات‌آفرین سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: صندوق توسعه بازار سرمایه ۵ همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بالغ بر ۴ همت آن به فروش رفت.

در ادامه قادر معصومی خانقاه گفت: در ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی انجام شد تا برخی از مشکلات و ریسک‌های مترتب بر بازار مدیریت شوند.

او در ادامه با اشاره به تلاش و همکاری نهادها و سایر سازمان‌های درگیر افزود: اخذ موافقت بانک مرکزی با برخی از پیشنهادهای سازمان بورس، تصویب واریز مبلغ ۱۰ همت از شبکه بانکی در هیأت عالی بانک مرکزی برای حمایت از بازار و همکاری مناسب شبکه بانکی برای واریز وجوه از جمله اقداماتی بودند که برای بهبود وضعیت بازار در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

معصومی خانقاه اعلام کرد: همچنان پیگیری‌ها بابت دریافت مبالغ باقی مانده، ادامه دارد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به دیگر اقدام انجام شده تاکید کرد و افزود: صندوق توسعه بازار سرمایه ۵ همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بالغ بر ۴ همت آن به فروش رفت.

افزایش ضریب اعتباری سهام

او با اشاره به افزایش ضریب اعتباری سهام اعلام کرد: مصوبه هیأت مدیره مبنی بر افزایش ضریب از ۷۰ به ۷۵ اخذ، ابلاغ و اجرایی شد و این موضوع به کاهش فشار از طرف شرکت‌های کارگزاری به مشتریان اعتباری بابت فروش سهام و همچنین افزایش نصاب اعتبارگیری منجر شد.

معصومی به انتشار اوراق تبعی بیمه‌ای با مشارکت ۳۲ ناشر بورسی، ۲۰ ناشر فرابورسی و صندوق تثبیت بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران با پرتفوی حداکثر ۵ میلیارد ریالی، تاکید کرد و گفت: سازمان بورس مجوز تسهیل‌گری لازم بابت انتشار این اوراق را صادر و اقدامات لازم توسط صندوق تثبیت انجام شد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری‌های متعدد از طرف شرکت‌های بورس تهران و فرابورس ایران انجام و سبب ارسال مدارک و مستندات توسط تعدادی از ناشران بورسی و فرابورسی شد.

تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

او به تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت اشاره کرد و افزود: این امر سبب کاهش فشار فروش از طرف این صندوق‌ها و ایجاد انگیزه خرید در برخی از آن‌ها شد.

معصومی خانقاه در پایان گفت: ضمن درخواست از بانک‌ها و ناشران بورسی و فرابورسی واجد شرایط برای همکاری بیشتر و سریع‌تر، گفت؛ از فعالان اقتصادی و بازار سرمایه درخواست همراهی در پیگیری و اجرای کامل این موارد را داریم.

 

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.