فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۵۸۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی پارس / رشد خزنده درآمد پتروشیمی پارس با اهرم دلار نیمایی

تحلیل بنیادی پارس / رشد خزنده درآمد پتروشیمی پارس با اهرم دلار نیمایی

کاهش همزمان سطح تولید و فروش پتروشیمی پارس مانع از رشد ارتفاع ثبت‌شده در ردیف درآمدهای این شرکت نشده است. دلیل این اتفاق در تحلیل بنیادی پارس بررسی شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

تحلیل بنیادی پارس نشان از آن دارد که عملکرد شرکت در پنجمین ماه سال کام سهامداران را شیرین نکرد. بر اساس گزارش عملکردی ماهانه پتروشیمی پارس در مردادماه 1403، تناژ تولیدی شرکت در سطح 282 هزار و 367 تنی قرار گرفته است.

تولید پارس

این رقم، نسبت به حجم تولید تیرماه، با کاهش 28 درصدی همراه بوده است. همچنین در مقایسه تناژ تولید مرداد امسال با بازه مشابه در سال گذشته، حکایت از کاهش 21 درصدی آن دارد. 

کاهش سطح تولید پارس به بخش فروش نیز سرایت کرد

افت عملکردی پتروشیمی پارس، به کاهش سطح تولید خلاصه نمی‌شود. بر اساس گزارش این شرکت در مردادماه، تناژ فروش پارس در سطح 295 هزار و 991 تنی قرار گرفته است. بر همین اساس، افتی 8.5 درصدی نسبت به حجم فروش تیرماه و همچنین مرداد 1402 در عملکرد شرکت مشاهده می‌شود.

فروش پارس

روند صعودی درآمد پارس با وجود افت تولید و فروش ادامه یافت

کاهش چشمگیر سطح تولید و فروش پتروشیمی پارس، مانع تداوم روند صعودی درآمدی شرکت در سال 1403 نشد. نکته جالب توجه در کارنامه ماهانه این شرکت، رشد پیوسته درآمد شرکت در سال 1403 است. علت این اتفاق افزایش خزنده نرخ نیمایی دلار است. همچنین نرخ فروش شرکت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به همین خاطر درآمد هفت هزار و 935 میلیارد تومانی پارس در مردادماه نسبت به بازه مشابه در سال گذشته، 68 درصد افزایش یافته است. 

درامد پارس

همچنین ارتفاع درآمدی پارس در مقایسه با درآمد شرکت در تیرماه، 5.3 درصد افزایش پیدا کرده است. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.