فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۶۰۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / بازار سهام؛ مثبت اما بی‌انگیزه!

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 27 شهریور 1403 / بازار سهام؛ مثبت اما بی‌انگیزه!

نماگرهای اصلی تالار شیشه‌ای سبزقامت شدند اما نبود انگیزه و چشم‌انداز موثر در بازار سرمایه به‌وضوح به چشم می‌خورد. در راستای پیش بینی بورس فردا سه شنبه 27 شهریور 1403، به چه نکاتی می‌توان توجه داشت؟

به گزارش تجارت نیوز،

در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.1 درصدی، معادل دو هزار و 18 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 67 هزار و 566 واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند و با رشد 0.27 درصدی (معادل هزار و 795 واحد) در پله 676 هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه شنبه بالغ بر سه هزار و 385 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز سه شنبه را 7.8 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه شنبه بورس از خروج 151 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 27 شهریور 1403 

همان‌طور که پیش بینی می‌شد، در جریان معاملات روز دوشنبه، حجم عرضه‌ها کاهش یافت تا رنگ تعادل به نقشه بازار بازگردد. با وجود این، نمی‌توان رفتار قیمت‌ها را به روز ویژه و مثبتی برای بازار تعبیر کرد. 

یکی از دلایل بهبود وضعیت معاملات، رشد خوب دلار نیمایی بود. با این حال، بازار برای در پیش گرفتن فرکانسی پایدار، نیاز به انگیزه بیشتری دارد. آنچه به وضوح در بازار به چشم می‌خورد سردرگمی سرمایه‌گذاران و نبود پول قوی است. از همین رو، حرکات مثبتی که به دلیل ارزندگی و اخبار مثبت در برخی نمادها ایجاد می‌شود، به‌سرعت فروکش می‌کند و رنگ تعادل به خود می‌گیرد. 

 در این میان تغییراتی نظیر اصلاح نرخ بهره می‌تواند عاملی باشد که جریان پول قوی را به سمت بازار سهام جذب می‌کند. در بررسی‌های کوتاه‌مدت، خبردرمانی تنها نقش مسکن برای بازار خواهد داشت و در نبود آن، بازار روندی نوسانی و ایستا را دنبال خواهد کرد. در راستای پیش بینی بورس فردا سه شنبه 27 شهریور، می‌توان ادامه روند فعلی بازار را انتظار داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.