فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۶۰۲۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس هفته چهارم شهریور ۱۴۰۳/ شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط در شهریورماه ۷.۵ درصد رشد کرد

بازدهی بورس هفته چهارم شهریور 1403/ شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط در شهریورماه 7.5 درصد رشد کرد

آخرین هفته معاملاتی تابستان، با بازدهی مثبت نماگرهای تالار شیشه‌ای پایان یافت. در بعد ماهانه نیز هر دو نماگر اصلی بورس در آخرین ماه تابستان، عملکردی مثبت به ثبت رساندند.

به گزارش تجارت نیوز،

با وجود شروع منفی نماگر اصلی در روزهای ابتدای هفته، از روز دوشنبه ورق معاملات برگشت و کندل هفتگی شاخص کل مثبت بسته شد. این اتفاق مشخص کرد میانگین قیمت سهم‌های بزرگ بازار در این هفته افزایش یافته است. به نحوی که شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته با افزایش 0.62 درصدی از تراز دو میلیون و 84 هزار واحد در پایان هفته گذشته، به دو میلیون و 97 هزار واحد در پایان بورس امروز رسیده است.

در مورد شاخص هم‌وزن اوضاع کمی متفاوت است چراکه روند صعودی این نماگر از چندی پیش آغاز شده است. شاخص هم‌وزن در این هفته با رشد بیشتر از دو درصدی به تراز 687 هزار واحدی رسید.

همچنین بر اساس جریان معاملات آخرین ماه تابستان، بازدهی شاخص کل در شهریورماه در ارتفاع 2.87 درصدی ایستاد.  بازدهی شاخص هم‌وزن نیز در بعد ماهانه با اختلاف، بیشتر از شاخص کل بود و در ارتفاع 7.57 درصدی ایستاد.

متوسط حجم معاملات خرد به 9.04 میلیارد برگه سهم رسید

طی پنج روز معاملاتی سومین هفته شهریورماه، متوسط روزانه حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به 9.04 میلیارد برگه سهم رسید. شایان ذکر است این رقم در روزهای یکشنبه 10.3 میلیارد برگه سهم رسیده بود.

میانگین ارزش معاملات به 3868 میلیارد تومان رسید

رشد حجم معاملات، میانگین ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را نیز بالا برد؛ به طوری که میانگین هفتگی این رقم از سه هزار و 868 میلیارد تومان عبور کرده است.

170 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد

روند نزولی سهم‌های بزرگ بازار در نهایت، تراز پول حقیقی هفتگی را منفی کرد و طی پنج روز کاری 124 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خارج شده است. این روند در سه روز ابتدایی وخیم‌تر از سایر روزهای هفته بود و بیش از 578 میلیارد تومان پول از بورس خارج شده بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.