فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۲۷۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

«کلید» از ۷ مهر به بازار سرمایه می‌آید/ جزئیات پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات آگاه

«کلید» از ۷ مهر به بازار سرمایه می‌آید/ جزئیات پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات آگاه

نشست خبری پذیره نویسی صندوق املاک و مستغلات کارگزاری آگاه برگزار و اعلام شد این صندوق با نماد معاملاتی «کلید» از ۷ الی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ پذیره‌ نویسی خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

نشست خبری پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات گروه آگاه با عنوان «کلید» با حضور محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران و مدیران کارگزاری آگاه برگزار شد.

دو مزیت مهمی که «کلید» فراهم کرد

مهدی گودرزی، عضو هیات مدیره کارگزاری آگاه در برشمردن تفاوت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های متمرکز بر املاک و مستغلات با سرمایه‌گذاری مستقیم در بخش املاک گفت: «ابزار صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات امکان سرمایه‌گذاری با حجم پول کم را فراهم می‌کند. همچنین امکان نقدشوندگی بالا مزیت مهم این دست صندوق‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم در املاک است.»

در نشست خبری پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات گروه آگاه اعلام شد: «NAV این صندوق هر ۶ ماه یک بار بر اساس گزارش کارشناسان دادگستری آپدیت و به اهالی بازار مخابره خواهد شد.»

شفافیت در سازوکار صندوق «کلید»

صندوق املاک و مستغلات آگاه با نماد «کلید» از نوع ETF (قابل معامله در بورس) است که مکانیسمی مشابه دیگر صندوق‌های املاک دارد که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند. این صندوق ۷۰ درصد از دارایی‌های خود را به خرید، فروش و اجاره املاک اختصاص داده و مابقی دارایی‌های خود را در سایر ابزارهای بازار مانند صندوق‌های درآمد ثابت، سپرده‌های بانکی، اوراق رهنی و... سرمایه‌گذاری می‌کند.

املاک خریداری‌شده از سوی این صندوق، بر اساس امیدنامه آن، می‌تواند کاربری‌های مختلفی نظیر مسکونی، اداری، تجاری و... داشته و باید شرایط ویژه‌ای نظیر واقع شدن در داخل ایران، داشتن کاربری مشخص، دارای گواهی پایان کار و سند رسمی، آزاد از رهن و وثیقه، قابلیت انتقال به غیر و... داشته باشد.  این املاک در دوره‌های زمانی مختلف ارزش‌گذاری شده و قیمت واحدهای صندوق با توجه به ارزش این املاک افزایش می‌یابد. همچنین بنا بر تصمیم مدیران صندوق، برخی از املاک خریداری‌شده اجاره داده می‌شوند که اجاره‌بهای این املاک، به ارزش واحدهای صندوق اضافه می‌شود.

جزئیات پذیره‌نویسی صندوق «کلید»

اهالی بازار سرمایه می‌توانند از ۷ الی ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳،  با داشتن کد بورسی، از طریق سامانه‌های معاملاتی تمامی کارگزاری‌های رسمی کشور اقدام به خرید واحدهای این صندوق، با نماد معاملاتی «کلید»، کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.