فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۹۹۴

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار:

محدودیت دامنه نوسان، برای کنترل هیجان‌های سیاسی، تصمیم درستی بود

محدودیت دامنه نوسان، برای کنترل هیجان‌های سیاسی، تصمیم درستی بود

عظیم ثابت دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: در همه جای دنیا در شرایط حساس دامنه نوسان بازارهای مالی محدود می شود تا بتوان هیجانات ناشی اتفاقات غیرمترقبه نظیر تنش های سیاسی را کنترل کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

عظیم ثابت، دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار  تاکید کرد: با توجه به اینکه شب گذشته تنش‌های سیاسی در منطقه افزایش پیدا کرد، سازمان بورس و اوراق بهادار هم تصمیم به محدود کردن دامنه نوسان معاملات به مثبت و منفی یک گرفت.

ثابت با تاکید بر این‌که این تصمیم برای مدیریت هیجانات مقطعی بازار و به درخواست برخی فعالان بازار سرمایه رخ داد، گفت: البته برخی سرمایه‌گذاران با محدودیت دامنه نوسان مخالف‌اند چون معتقدند نقدشوندگی بازار را تحت الشعاع قرار می دهد اما به هر حال در شرایط حساس، نهاد ناظر ناچار به اعمال چنین سیاست‌هایی است .

او پیشنهاد داد: بهتر است در اقدامی تکمیلی تغییر حجم مبنا هم مدنظر مدیران بازار قرار گیرد چون با افزایش حجم مبنا می‌توان تغییراتی را حاصل کرد تا نوسان بازار سهام بهتر مدیریت شود.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار سرمایه نقدشوندگی آن است که باید از آن صیانت شود، افزود: سرمایه‌گذاران باید به سهولت بتوانند در بازار سرمایه به منافع خود دسترسی داشته باشند. امیدواریم رویدادهای سیاسی در منطقه ادامه‌دار نباشد و محدودیت دامنه نوسان که موقتا از آن در حال استفاده هستیم، به زودی اصلاح شود و شرایط بازار به حالت عادی بازگردد.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.