فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۶۸۶

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

آمادگی مجلس برای حل مشکلات مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت

آمادگی مجلس برای حل مشکلات مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت

فتح‌اله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس آمادگی خود را برای حل مشکلات مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت و همچنین واگذاری‌ سهام عدالت به جاماندگان برابر اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

فتح‌اله توسلی،  از آمادگی مجلس برای رفع مسائل مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت خبر داد و گفت: مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی آمادگی خود را برای حل مشکلات مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت اعلام می‌کند.

این نماینده کمیسیون اقتصادی اعلام کرد: به نظر می‌رسد نخستین اقدام برای حل این مشکل، اجرای کامل و جدی اصل ۴۴ قانون اساسی است تا شاهد اجرای کامل مقررات مربوط به سهام عدالت و برگزاری مجامع استانی باشیم.

عرضه سهام عدالت به جاماندگان

فتح‌اله توسلی، با اشاره به لزوم ارائه سهام عدالت به جاماندگان، از مسیر خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی گفت: شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی، وظیفه خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی را بر عهده دارد، نلاش داریم تا از این محل بتوانیم، منابع لازم برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان را فراهم کنیم.

او توضیح داد: هرچند دو نماینده از مجلس نیز به عنوان ناظر در شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی حضور دارند اما در ۳ تا ۴ سال گذشته به دلیل وجود برخی مشکلات بموضوع واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت به درستی اتفاق نیفتاده و موجب شده سهام عدالت جاماندگان هم پیگیری نشود. در حال حاضر چندین میلیون نفر هیچ سهمی از سهام عدالت دریافت نکرده‌اند و این موضوع به چالش تبدیل شده است.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.