فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۰۳۷

سید رضا اعجازی، کارشناس بازار سرمایه:

محدودیت دامنه نوسان بهترین گزینه بود

محدودیت دامنه نوسان بهترین گزینه بود

سید رضا اعجازی، کارشناس بازار سرمایه گفت: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با محدودسازی دامنه نوسان بهترین گزینه را، به جای تعطیل شدن بازار، انتخاب کرد. این تصمیم، برای کشوری با قدرت سیاسی و اقتصادی بالا، مثل ایران، بسیار مهم بود.

به گزارش تجارت نیوز،

سید رضا اعجازی، کارشناس بازار سرمایه ضمن حمایت از تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مبنی بر تثبیت دامنه نوسان بازار سهام، در محدوده مثبت و منفی یک درصد، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: در شرایط بحرانی و با وجود ریسک‌های سیستماتیک، محدوسازی دامنه نوسان یا تعطیل شدن بازار سرمایه، از جمله ابزارهایی هستند که برای کنترل بازار می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، البته به نظر می‌رسد، سازمان بورس و اوراق بهادار، با محدودسازی دامنه نوسان بهترین گزینه را، به جای تعطیل شدن بازار، انتخاب کرد.

اعجازی توضیح داد: با کاهش دامنه نوسان، منافع سهامداران حفظ خواهد شد، به همین دلیل، این اتفاق را می توان مثبت و قابل توجه ارزیابی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با تثبیت دامنه نوسان در محدوده یک درصد و جلوگیری از تعطیل نشدن بازار، از منافع سهامداران حفاظت و از بروز هیجانات در بازار سرمایه جلوگیری می‌شود، ضمن این‌که نقدشوندگی بازار در سطح قابل قبولی باقی خواهد ماند و درنهایت از ارسال سیگنال‌های منفی به بازار جلوگیری خواهد شد.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.