فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۰۴۸

کارشناس بازار سرمایه:

سازمان بورس سهامداران را به ماندن در بازار تشویق کند

سازمان بورس سهامداران را به ماندن در بازار تشویق کند

​مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن با بیان این‌که دامنه نوسان باید در وضعیت فعلی محدود باشد، گفت: بازار در بهترین وضعیت ارزندگی قرار دارد و نباید به سهامداران اجازه داد که با تصمیمات هیجانی خود از این بازار متضرر شوند.

به گزارش تجارت نیوز،

رامین ملماسی، کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: کاهش قیمت سهام شرکت‌ها و نوسانات حاکم بر بازار، ناشی از وضعیت ذاتی و بنیادی سهام شرکت‌ها نیست، بلکه این روند تحت تاثیر ریسک‌های سیاسی، شکل گرفته که از حیطه اختیار شرکت‌ها و مدیران بازار سرمایه خارج است.

او افزود: شرکت‌های بورسی عمدتا از تولید و سودآوری خوبی برخوردار و برخی از آن‌ها حتی در حال صادرات محصول هستند اما قیمت سهام شرکت‌ها به دلیل ریسک‌های سیستماتیک موجود با کاهش همراه بوده و تیشه به ریشه بازار سهام و فعالیت شرکت‌ها زده است.

ملماسی ادامه داد: در ماه‌های اخیر هزینه افزایش ریسک‌های سیستماتیک را به دفعات در بازار سرمایه پرداخت کرده‌ایم و بازار سهام در نقطه ارزندگی قرار گرفته است. چنان‌که مقایسه قیمت سهام شرکت‌ها با ارزش ذاتی آن‌ها نشان‌دهنده آن است که سهام اکثر شرکت‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد پایین‌تر از ارزش ذاتی در حال معامله است.

مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن گفت: با توجه به این‌که، به دلیل هیجانات رخ داده، ممکن است برخی سهامداران به دنبال خروج از بازار باشند، سازمان بورس می‌بایست با اقدامات خود تلاش کند سهامداران را به ماندن در بازار تشویق کند.

ملماسی تاکیدکرد: با وجود، عملکرد مطلوب شرکت‌ها در تولید و صادرات، در ۲ سال گذشته، قیمت سهام شرکت‌ها تا ۱۰ همت کاهش پیدا کرده و بازار در بهترین وضع به لحاظ ارزندگی قرار دارد و نباید به سهامداران اجازه داد که با تصمیمات خود از این بازار متضرر شوند.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.