فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۸۴۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳/ وضعیت اورژانسی معاملات سهام در روزهای درخشان صندوق های طلا

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 16 مهر 1403/ وضعیت اورژانسی معاملات سهام در روزهای درخشان صندوق های طلا

بازار سهام دومین روز از هفته جاری را با وضعیتی اورژانسی پشت سر گذاشت و زنگ خطر سرمایه‌گذاری را به صدا درآورد. با این حال استقبال از صندوق‌های طلا در روز یکشنبه بی‌سابقه بود. آیا بورس در روز دوشنبه التیام خواهد یافت؟ آیا صندوق‌های طلا مقصد تازه سرمایه‌گذاران هستند؟

به گزارش تجارت نیوز،

بازار سهام در حالی به نیمه نخست هفته رسیده است که همچنان با تنگنای دامنه منفی و مثبت یک درصدی روبه‌روست. این محدودیت شدید که با هدف جلوگیری از ریزش هیجانی قیمت سهام اعمال شده و رئیس سازمان بورس تاکید کرده تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت، معاملات سهام را دچار خفقان و رکود بی‌سابقه‌ای کرده است. به نحوی که در پایان بورس روز یکشنبه، تنها 1.5 میلیارد برگه سهم و با ارزش 784 میلیارد تومان معامله شد.

مسیر روز یکشنبه بازار سهام فعالان بورسی را به‌شدت نگران کرده است. حالا دیگر بر کسی پوشیده نیست که بازار سهام نیازمند یک امداد اورژانسی و سریع است تا از حالت احتضار خارج شود. آیا برقراری دامنه نوسان نامتقارن می‌تواند به بهبود وضعیت بازار سهام کمک کند؟

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 16 مهر 1403

معامله‌گران در پایان معاملات روز یکشنبه بازار سرمایه با یک شگفتی مواجه شدند. در حالی که معاملات سهام شرکت‌ها به کف رسیده است، صندوق‌های کالایی با ورود پول حقیقی روبه‌رو شدند. در این میان، تمامی نمادهای صندوق‌های طلا مثبت بودند و 607 میلیارد تومان پول حقیقی را ثبت کردند.

به نظر می‌رسد با توجه به رشد ادامه‌دار قیمت سکه و طلا در بازار طلای داخلی، ماندگاری اونس جهانی طلا در سطوح بالای 2600 دلار و افزایش التهابات سیاسی که سرمایه‌گذاران را به‌ عنوان امن‌ترین دارایی به سمت طلا می‌کشاند، این صندوق‌های طلای بورسی هستند که این روزها در رأس توجه اهالی بازار سرمایه قرار می‌گیرند.

ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا در معاملات روز یکشنبه حتی از ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت که عموماً مقصد پول‌های ریسک‌گریز هستند نیز بیشتر بوده است. به این ترتیب به ‌نظر می‌رسد تا زمان احیای معاملات سهام و تداوم شرایط سیاسی فعلی در کنار رشد قیمت طلا، صندوق‌های طلایی همچنان با افت و خیز بدرخشند. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.