فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۳۱۹

رشد ۱۳ درصدی مبلغ فروش صنایع بورسی در شهریور امسال

رشد ۱۳ درصدی مبلغ فروش صنایع بورسی در شهریور امسال

​داده‌های آماری معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که مجموع مبلغ فروش صنایع حاضر در بازار سرمایه در شهریورماه امسال نسبت به شهریور پارسال، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت نیوز،

داده‌های آماری محاسبه شده در اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس، نشان می‌دهد؛ مجموع مبلغ فروش صنایع بورسی، به جز صنایع پالایشگاهی، از ۳۴۵ همت در شهریورماه پارسال به ۳۹۱ همت در شهریور امسال رسیده است. مبلغ فروش صنایع بورسی نسبت به ماه گذشته هم یک درصد تغییر داشته است.

داده‌های آماری این معاونت نشان می‌دهد، از میان صنایع بورسی، مبلغ فروش صنعت «خرده‌فروشی باستثنای وسایل نقلیه موتوری» با ۶۰ درصد افزایش بیش از سایر صنایع بوده است. بر این اساس، میزان فروش این صنعت از ۷ همت در شهریور پارسال به ۱۱ همت در مدت مشابه امسال رسیده است. میزان فروش این صنعت در مقایسه با مرداد امسال اما ۷ درصد بوده است.

پس از این صنعت، مبلغ فروش صنایع «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» ۳۷ درصد، «مخابرات» ۲۹ درصد و «محصولات شیمیایی» ۲۰ درصد بوده است.

در عین حال، مبلغ فروش صنایع «خودرو و ساخت قطعات» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» در شهریور امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

در این دوره مبلغ فروش «فلزات اساسی و محصولات دارویی» اما تغییری نداشته است.

45201

افزون براین، مبلغ فروش صنعت «استخراج کانه‌های فلزی» نسبت به مرداد ماه ۱۹ درصد و مبلغ فروش صنایع «خودرو و ساخت قطعات» و «خرده فروشی باستثنای وسایل نقلیه موتوری» به ترتیب ۸ و ۷ درصد بوده است.

همچنین، مبلغ فروش صنایع «محصولات شیمیایی، مواد و محصولات دارویی، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن و عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» اما نسبت به مرداد ماه امسال منفی بوده است.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.