فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۹۹۷

کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد :

چگونه می توان انتظار متعادل شدن بازار سرمایه را داشت؟

چگونه می توان انتظار متعادل شدن بازار سرمایه را داشت؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: مداخله مستقیم دولت یا شبه‌دولتی‌ها در بازار هم قطعا پاسخ مناسبی برای شرایط کنونی است. هرگونه مداخله در بازار به صورت مستقیم تکرار اشتباهات چند ساله دولت است که دود آن تنها به چشم بازار سرمایه خواهد رفت. پس چگونه میتوان انتظار متعادل شدن بازار را داشت؟

به گزارش تجارت نیوز،

معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان داناک گفت: اقدامات وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در کاهش فاصله میان نرخ نیما و بازار آزاد، کاهش هزینه برق برای صنایع، تغییر رویکرد نسبت به قطعی برق و گاز صنایع به رشد و پایداری سودآوری این صنایع کمک می‌کند. پذیرش FATF با تمام مشکلات و مخالفت‌های داخلی میتواند گام بزرگی برای عملیات خارجی شرکت‌ها باشد.

رضا رشوند، معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان داناک ضمن تاکید بر ارزندگی بازار سرمایه بیان کرد: قیمت به سود پیشرو بازار مطابق آخرین اجماع تحلیگران در محدوده ۵.۴ است که نشان‌دهنده آن است که ارزش‌گذاری بازار منصفانه است. پس نمی‌توان گران بودن بازار را دلیل بر خروج از بازار دانست. دلیل عدم رشد بازار را باید در عوامل ژئوپلیتیک جست‌وجو کرد. اگر سرمایه‌گذاری اعتقاد داشته باشد که احتمال وقوع جنگ جدی است، خروج از بازار بهترین تصمیم است حتی با ۵۰٪ درصد زیان. اتفاقات یکسال گذشته در منطقه نشان داده است که هیچ اتفاقی غیر ممکن نیست و نمیتوان به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی به خاطر تصمیم خروج از بازار خرده گرفت. 

او افزود: مداخله مستقیم دولت یا شبه‌دولتی‌ها در بازار هم قطعا پاسخ مناسبی برای شرایط کنونی است. هرگونه مداخله در بازار به صورت مستقیم تکرار اشتباهات چند ساله دولت است که دود آن تنها به چشم بازار سرمایه خواهد رفت. پس چگونه میتوان انتظار متعادل شدن بازار را داشت؟ اقدامات وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در کاهش فاصله میان نرخ نیما و بازار آزاد، کاهش هزینه برق برای صنایع، تغییر رویکرد نسبت به قطعی برق و گاز صنایع به رشد و پایداری سودآوری این صنایع کمک می‌کند. پذیرش FATF با تمام مشکلات و مخالفت‌های داخلی میتواند گام بزرگی برای عملیات خارجی شرکت‌ها باشد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: ولی تمامی این اقدامات مثبت به کاهش معنادار و بلندمدت تنش‌ها در منطقه وابسته است و در این حدفاصل انتظار رشد معنادار نوسانات در بازار سرمایه را داریم.

منبع : بیدار بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.