فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۰۳۵

کارشناس بازار سرمایه :

افزایش دامنه نوسان بورس تا ۳ درصد به فعالان بازار سهام کمک می‌کند

افزایش دامنه نوسان بورس تا ۳ درصد به فعالان بازار سهام کمک می‌کند

کارشناس بازار سرمایه گفت : افزایش دامنه نوسان تا ۳ درصد به فعالان بازار سهام کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن کارمزد معاملات روزانه، که حدود ۱.۳ درصد است، به خرید و فروش تمایل پیدا کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: بازشدن دامنه نوسان تا ۳ درصد به نقدشوندگی و متعادل شدن بازار سهام کمک می‌کند.

شاهین احمدی  با اشاره به روند فعلی بازار سهام، گفت: به نظر می‌رسد، بخش قابل توجهی از وضعیت فعلی بازار ناشی از تصمیمات بودجه‌ای، قوانین بالادستی، ناترازی و قیمت‌گذاری دستوری بوده و طبیعتا از کنترل نهاد ناظر خارج است.

مدیر عامل کارگزاری نماد شاهدان، با اشاره به تغییرات دامنه نوسان در هفته‌های اخیر، افزود: هر چند با توجه به ریسک‌های سیستماتیک، اعمال محدودیت در دامنه نوسان تصمیم درستی بود اما موضوع دیگر این بود که نقدشوندگی بازار سهام هم کاهش یافته از این رو، ضرورت داشت طبق نظر فعالان بازار دامنه‌نوسان تا ۳ درصد افزایش یابد.

احمدی، برآیند برنامه‌های رییس سازمان بورس را مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: فعالان بازار حدود ۴ سال است که با روند نزولی بازار روبه‌رو هستند و این موضوع تاب‌آوری سرمایه‌گذاران را کم کرده است. بنابراین، خواسته فعالان بازار این بود که دامنه نوسان به تدریج افزایش یابد.

او تاکید کرد: افزایش دامنه نوسان تا ۳ درصد به فعالان بازار سهام کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن کارمزد معاملات روزانه، که حدود ۱.۳ درصد است، به خرید و فروش تمایل پیدا کنند.

مدیر عامل کارگزاری نمادشاهدان با تاکید براین‌که بازار تاب محدود بودن دامنه نوسان در طولانی مدت را ندارد، گفت: امکان دارد شرایط پینگ‌پنگی و تهدیدات جنگی بین ایران و رژیم صهیونیستی همچنان ادامه داشته باشد، با این حال، به نظر می‌رسد، بازشدن دامنه نوسان تا ۳ درصد بتواند به رفع ریسک‌های نقدشوندگی و متعادل شدن بازار کمک کند.

او افزود: باز شدن دامنه نوسان و روان شدن معاملات به رییس سازمان بورس کمک می‌کند تا با توان بیشتری بر مسائل بودجه‌ای، رفع ناتراز، قیمت‌گذاری دستوری متمرکز شود و با انجام مذاکره با وزارتخانه‌های مربوط قادر خواهد بود، از بروز شوک‌های احتمالی در ماه‌های پیش رو، جلوگیری کند. 

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.