فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۰۸۴

یک کارشناس بازار سرمایه

روی خوش‌ بازار به‌ انتشار گزارش‌های مثبت از عملکرد شرکت‌های بورسی

 روی خوش‌ بازار به‌ انتشار گزارش‌های مثبت از عملکرد شرکت‌های بورسی

کارشناس بازار سرمایه گفت : انتشار گزارش‌های مثبت از عملکرد شرکت‌های بورسی در نیمه اول سال به طور حتم تغییراتی در روند عرضه و تقاضا در بازار سهام ایجاد می‌کند، با انتشار این نوع گزارش‌ها، سهام به قیمت ارزش واقعی خود در میان مدت می‌رسد و طبیعتا سهم‌ها ارزندگی خود را خواهند داشت.

به گزارش تجارت نیوز،

مجتبی معتمدنیا، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این‌که فعالان بازار در انتظار گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها هستند، تاکید کرد: گزارش‌های مثبت ۶ ماهه گروه فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها تاثیر خود را در میان مدت و بلندمدت بر بازار خواهد گذاشت و شاهد کاهش فشار فروش و افزایش تقاضا خواهیم بود.

مجتبی معتمدنیا، با اشاره به نزدیک بودن زمان انتشار گزارش‌های ۶ ماهه صنایع بورسی،  گفت: انتشار صورت‌های مالی مطلوب شرکت‌های فعال در گروه‌هایی چون پتروشیمی و فلزات اساسی، تاثیر زیادی بر وضع بنیادی بورس خواهد داشت. به نظر می‌رسد در گزارش ۶ ماهه شرکت‌های حاضر در گروه‌های پتروشیمی و فلزات اساسی عملکرد مناسب و سودسازی چشمگیری ثبت شده‌است.

او با بیان این‌که انتشار گزارش‌های مثبت از عملکرد شرکت‌های بورسی در نیمه اول سال به طور حتم تغییراتی در روند عرضه و تقاضا در بازار سهام ایجاد می‌کند، گفت: با انتشار این نوع گزارش‌ها، سهام به قیمت ارزش واقعی خود در میان مدت می‌رسد و طبیعتا سهم‌ها ارزندگی خود را خواهند داشت.
معتمدنیا در ادامه به ۲ ریسک سیستماتیک موجود در بازار اشاره کرد و گفت: کند بودن جریان نقدینگی و همچنین وجود ریسک سیاسی، دو عاملی هستند که می‌توانند اثر گزارش‌های خوب شرکت‌ها را در کوتاه مدت بر بازار خنثی کنند، در نتیجه برای مشاهده اثر گزارش‌های مثبت صنایع بر بازار باید ریسک‌های بازار تا حدود زیادی رفع شود. البته به هرحال گزارش‌های مثبت ۶ ماهه گروه فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها تاثیر خود را در میان مدت و بلندمدت بر بازار خواهد گذاشت و شاهد فشار فروش کمتری خواهیم بود.

معتمدنیا اعلام کرد: در صورت تضعیف ریسک‌های سیستماتیک در بازار، طبیعتا سهام پیشرو گزارش‌های بهتری داشته و تغییرات خاصی در روند بازار ایجاد می‌کنند. 

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.