فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۳۳۴

کاهش تولید اوره‌سازان ایرانی در شهریورماه ۱۴۰۳ + اینفوگرافیک

کاهش تولید اوره‌سازان ایرانی در شهریورماه ۱۴۰۳ + اینفوگرافیک

​شهریور ۱۴۰۳ باوجود افزایش درآمد اوره‌سازان ماه خوبی برای تولید نبوده است‌. سه پتروشیمی پردیس، شیراز و خراسان در این ماه کاهش تولید را تجربه کردند. در این میان وضعیت پتروشیمی پردیس از سایر رقبا وخیم‌تر بوده است‌.

به گزارش تجارت نیوز،

گزارش عملکرد ماهانه پتروشیمی‌های شیراز، پردیس، خراسان و کرمانشاه که «آمونیاک و اوره» تولید می‌کنند منتشر و تکلیف درآمدزایی این صنعت در شهریورماه مشخص شد. نگاهی به ارقام گزارش‌های این صنعت نشان می‌دهد تمامی پتروشیمی‌های این گروه در شهریورماه موفق به افزایش درآمد خود شده‌اند.

همچنین چهار پتروشیمی تولیدکننده «آمونیاک و اوره» در شهریورماه امسال موفق به کسب درآمد هشت هزار و ۳۹۰ میلیارد تومانی شدند. مقایسه این عدد با مجموع درآمد صنعت در ماه گذشته یعنی مرداد خبر از رشد ۲۰ درصدی این رقم می‌دهد.

همچنین باید گفت مجموع درآمد شرکت‌های صنعت «آمونیاک و اوره» در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۳ درصد افزایش داشته است. انرژی پرس در این گزارش گزارش عملکرد ماهانه شرکت‌های فعال در زمینه تولید «آمونیاک و اوره» را بررسی کرده است.

بررسی و مقایسه گزارش‌های فعالیت ماهانه پتروشیمی‌های تولیدکننده «آمونیاک و اوره» در شهریورماه امسال نشان می‌دهد، پتروشیمی پردیس در این ماه بهترین عملکرد را از نظر رشد درآمد داشته است. چرا که درآمد این پتروشیمی از سه هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان در شهریورماه سال گذشته با رشد بیشتر از ۵۲ درصدی به پنج هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان در شهریورماه امسال رسیده است.

Untitled

پتروشیمی خراسان نیز توانست درآمد شهریورماه خود را حدود ۴۱ درصد افزایش دهد و این رقم را از ۴۶۷ میلیارد تومان در شهریور سال گذشته به ۶۵۸ میلیارد تومان در این ماه برساند.

همچنین پتروشیمی شیراز نیز توانست در این ماه درآمد خود را افزایش دهد و عنوان سومین پتروشیمی برتر را در زمینه رشد درآمدزایی صنعت اوره از آن خود کند. به طوری که درآمد شهریورماه شیراز در این دوره حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است.

کرمانشاه نیز دیگر پتروشیمی اوره‌سازی بود که در شهریورماه موفق شد درآمد خود را بیش از ۲۴ درصد بالا ببرد و رقم ۵۸۵ میلیارد تومان را ثبت کند.

در سمت تولید اما تنها یکی از پتروشیمی‌های تولیدکننده «اوره و آمونیاک» در شهریورماه توانست حجم تولید خود را بالا ببرد. نگاهی به گزارش‌های فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت «اوره و آمونیاک» نشان می‌دهد پتروشیمی کرمانشاه توانست در این ماه حجم تولید خود را حدود ۹ درصد بالا ببرد.

بیشترین کاهش مقدار تولید اوره‌سازان

در سمت مقابل اما سه پتروشیمی پردیس، شیراز و خراسان در این ماه کاهش تولید را تجربه کردند. در این میان وضعیت پتروشیمی پردیس از سایر رقبا وخیم‌تر بود و با کاهش ۶ درصدی حجم تولید روبه‌رو شد.

بیشترین میزان تحقق ظرفیت اسمی اوره‌سازان

اما موضوع مهمی که باید در این گزارش به آن اشاره شود این است که پتروشیمی خراسان در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری یعنی از ابتدای سال تا پایان شهریورماه بیشتر از سایر اوره‌سازان، از ظرفیت اسمی سالانه خود بهره برده‌اند.

به طوری که این پتروشیمی موفق شد تا  شهریورماه حدود ۶۱ درصد از ظرفیت اسمی خود را محقق کند. همچنین باید گفت حدود ۵۵ و ۵۳ درصد از ظرفیت اسمی تولید سالانه دو پتروشیمی پردیس و شیراز نیز محقق شده است.

منبع : انرژی پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.