فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۷۳۸

روایت مرکز پژوهش‌های مجلس از داده‌های آماری ۳۲۵ شرکت بورسی؛

شاخص تولید و فروش فعالیت‌های صنعتی و معدنی بورسی‌ها افت کرد

شاخص تولید و فروش فعالیت‌های صنعتی و معدنی بورسی‌ها افت کرد

داده‌های آماری مرکز پژوهش‌های مجلس از ۳۲۵ شرکت بورسی نشان می‌دهد؛ شاخص تولید و فروش فعالیت‌های صنعتی و معدنی بورسی در نیمه نخست سال جاری کاهش یافته و تنها شاخص فروش گروه «شیمیایی، به جز دارو» ۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت نیوز،

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران» به بررسی وضعیت بخش صنعت و معدن در نیمه شهریور سال ۱۴۰۳ پرداخته است.

داده‌های آماری این گزارش از ۳۲۵ شرکت بورسی نشان می‌دهد؛ شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی در نیمه نخست سال جاری، کاهش یافته و تنها شاخص فروش گروه «شیمیایی به جز دارو» با رشد ۲ درصدی روبرو شده است.

گزارش این مرکز حاکی از آن است که شاخص تولید بخش صنعت در نیمه نخست امسال ۲.۲ درصد و شاخص فروش این بخش نیز ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

افزون براین، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نیز نسبت به شهریور پارسال ۳.۳ درصد کاهش و نسبت به مرداد امسال ۶.۱ درصد رشد داشته است.

همچنین، شاخص فروش این شرکت‌ها نیز نسبت به شهریور پارسال ۰.۸ و نسبت به مرداد امسال ۱.۹ درصد افت داشته است.
 

45294

افت و خیز شاخص تولید و فروش گروه فلزات پایه و خودرو و قطعات

همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت‌های منتخب صنعت از جمله «فلزات پایه و خودرو و قطعات» نیز در نیمه نخست شهریور ماه امسال کاهشی بوده است. به این ترتیب، شاخص تولید گروه «فلزات پایه» ۱.۷ درصد و «خودرو و ساخت قطعات» ۱۲.۳ درصد کاهش یافته است.در عین حال، شاخص فروش «فلزات پایه» ۴.۳ درصد و «خودرو و ساخت قطعات» ۱۲.۲ درصد افت داشته است.

داده‌های آماری این گزارش نشان می‌دهد، هر چند شاخص تولید گروه «شیمیایی به جز دارو» ۲.۵ درصد کاهش داشته، شاخص فروش این گروه اما ۲ درصد رشد داشته است.

افت ۱۵.۵ درصدی شاخص فروش بخش معدن

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین حاکی از آن است که شاخص تولید و فروش شرکت‌های معدنی بورسی نیز در نیمه نخست امسال کاهشی بوده است.

براین اساس، شاخص تولید این بخش ۳ درصد و شاخص فروش نیز ۱۵.۵ درصد افت داشته است.

همچنین، شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی نسبت به شهریور پارسال اما با افزایش ۲.۱ درصدی و نسبت به مرداد امسال با افزایش ۱۶.۷ درصدی مواجه شده است.

در عین حال، شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی نسبت به شهریور پارسال ۰.۸ درصد و نسبت به مرداد امسال ۱۹.۷ درصد کاهش داشته است.

 

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.