فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۶۳۲

در روز ششم آبان ماه رقم خورد

بورس انرژی در معاملات روزانه ۲۱ هزار میلیارد ریالی شد/ روز خوب فروش حامل‌های انرژی

بورس انرژی در معاملات روزانه 21 هزار میلیارد ریالی شد/ روز خوب فروش حامل‌های انرژی

مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در بورس انرژی ایران د دومین روز کاری هفته به ۲۰ هزار و ۹۸۷ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

 مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در بورس انرژی ایران د دومین روز کاری هفته به ۲۰ هزار و ۹۸۷ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال رسید؛ این رقم مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی و همچنین فروش برق در بازار برق بود. فروش ۷۰ هزار تن گاز مایع صادراتی شرکت ملی گاز با رقابت قیمتی میان متقاضیان، ۸۱ درصد کل ارزش بازار را به خود اختصاص داد.

فروش صادراتی ۷۰ هزار تن گاز مایع

ارزش رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز یکشنبه هفتم آبان ماه به ۱۹ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال رسید؛ این رقم مربوط به فروش صادراتی ۸۰ هزار تن حامل انرژی بود. در این روز شرکت ملی گاز ایران ۷۰ هزار تن گاز را با هدف صادرات و قیمت پای منفی ۱۵۰ پریمیوم دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر ۱۲۰ هزار تن به ثبت رسید؛  برتری حجم تقاضا نسبت به عرضه باعث شد تا متقاضیان به رقابت قیمتی روی آورند و متوسط قیمت فروش به منفی ۱۳۵ پریمیوم دلار به ازای هر تن برسد؛ به این ترتیب این معامله ارزشی بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال را به همراه داشت.

شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند نیز در این روز موفق به فروش صادراتی ۱۰ هزار تن ته‌مانده برج تقطیر در رینگ بین‌الملل شد؛ این محصول در قیمت پایه برابر صفر پریمیوم دلار به ازای هر تن به فروش رفت و ارزشی برابر ۲ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال را رقم زد.

فروش ۲.۵ هزار تن فرآورده هیدروکربوری در رینگ داخلی

بررسی داده‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز یکشنبه ششم آبان ماه از فروش ۲ هزار و ۵۵۶ تن محصول در این تابلو و ثبت ارزشی برابر ۸۶۱ میلیارد ریال حکایت دارد. به لحاظ حجم فروش شرکت پالایش قطران ذغالسنگ در صدر برترین فروشندگان رینگ داخلی قرار گرفت؛ این شرکت ۹۰۰ تن روغن سنگین قطرانی را با قیمت پایه ۲۵۱ هزار و ۷۳۰ ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه کرد؛ میزان تقاضا معادل حجم عرضه بود و به این ترتیب کل محصول عرضه شده به فروش رفت و این معامله ارزشی بالغ بر ۲۲۶ میلیارد ریال را رقم زد.

شرکت پتروشیمی بیستون نیز در این روز با فروش ۶۷۵ تن حلال ۵۰۳ در قیمت پایه و ثبت ارزشی ۲۷۶ میلیارد ریالی در زمره برترین فروشندگان رینگ داخلی قرار گرفت. این شرکت در این روز موفق به فروش ۵۰۰ تن حلال ۵۰۲ و همچنین ۳۰۰ تن حلال ۵۰۳ شد که این محصولات نیز در نرخ پایه معامله شدند.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار