فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۶۴۶

سرمایه‌گذار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند مپنا کیست؟

سرمایه‌گذار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند مپنا کیست؟

معاون توسعه بازار بورس انرژی ایران با اشاره به راه‌اندازی معاملات برق سبز در بورس انرژی ایران و نقش این بازار در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، از آن به عنوان تجربه ارزشمندی از به‌کارگیری اصول مالی اسلامی در ابزارسازی سرمایه‌گذاری سبز نام برد.

به گزارش تجارت نیوز،

دومین نشست تخصصی از نخستین روز شانزدهمین همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی که از روز یکشنبه ۶ آبان‌ماه به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز شده است، به بررسی جایگاه سرمایه‌گذاری مسئولیت اجتماعی (SRI) و سرمایه‌گذاری پایدار با معیارهای ESG در بازارهای سرمایه اسلامی اختصاص یافت.

محمود کریمی، معاون توسعه بازار بورس انرژی ایران، به عنوان یکی از اعضای این نشست در ابتدا ضمن تبیین ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری مسئولیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری پایدار در بازارهای سرمایه، اظهار داشت: مالی اسلامی نیز برگرفته از ریشه‌های اخلاقی اصول شریعت در همسویی کامل با بازارهای مالی جهانی بر سرمایه‌گذاری مسئولیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری پایدار تأکید دارد. این همسویی فرصت بزرگی را در اختیار بازارهای سرمایه اسلامی قرار می‌دهد تا در پاسخگویی به تقاضای روزافزون نسبت به سرمایه‌گذاری مسئولیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری پایدار، با جذب منابع مالی سرمایه‌گذاران زمینه‌های بهبود زیرساخت‌ها و توسعه پایدار را فراهم نمایند. یکی از مهم‌ترین زمینه‌های در دسترس بازارهای سرمایه اسلامی به منظور تحقق سرمایه‌گذاری مسئولیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری پایدار، به ویژه در کشورهایی نظیر ایران با منابع عظیم انرژی، حوزه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های سبز و زیست‌محیطی است، چرا که این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها علاوه بر ایجاد بازدهی مالی، به توسعه پایدار منتهی می‌شوند.

کریمی در ادامه نشست و در پاسخ به پرسش‌هایی پیرامون نقش مالی اسلامی در افزایش سرمایه‌گذاری پایدار از طریق ابزارهای نوین مالی، جایگاه محصولات مالی اسلامی در حمایت از توسعه پایدار و ابتکارات نوظهور در اوراق‌بهادارسازی حوزه پایداری، به ارائه توفیقات بورس انرژی ایران در کمک به توسعه پایدار کشور به عنوان نمونه‌های موفقی از سرمایه‌گذاری مسئولیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری پایدار پرداخت.
وی با اشاره به راه‌اندازی معاملات برق سبز در بورس انرژی ایران و نقش این بازار در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، از آن به عنوان تجربه ارزشمندی از به‌کارگیری اصول مالی اسلامی در ابزارسازی سرمایه‌گذاری سبز نام برد.

معاون توسعه بازار بورس انرژی ایران همچنین تأمین مالی نیروگاه سیکل ترکیبی پرند مپنا از طریق صندوق سرمایه‌گذاری پروژه به عنوان نخستین صندوق سرمایه‌گذاری پروژه بازار سرمایه ایران و صندوق سرمایه‌گذاری سینرژی را به عنوان محصولات مالی اسلامی در حمایت از توسعه پایدار نام برد. وی در پایان به اقدامات اخیر بورس انرژی ایران و برنامه‌های آتی این بورس در خصوص توسعه ابزارهای مالی متناسب با چارچوب سرمایه‌گذاری مسئولیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری پایدار پرداخت و گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی، گواهی انرژی تجدیدپذیر (REC) و گواهی کاهش انتشار آلاینده را به عنوان مصادیق ابزارسازی مالی اسلامی به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار نام برد.

 

منبع : بورس انرژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار