کد مطلب: ۸۹۵۷۷۵

کره شمالی یک سیستم تسلیحاتی اتمی زیردریایی آزمایش کرد

کره شمالی یک سیستم تسلیحاتی اتمی زیردریایی آزمایش کرد

وزارت دفاع کره شمالی اعلام کرد که در واکنش به رزمایش دریایی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی یک سیستم تسلیحاتی زیردریایی را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کره شمالی امروز جمعه اعلام کرد که در واکنش به رزمایش دریایی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن یک سیستم تسلیحاتی اتمی زیردریایی درحال توسعه را آزمایش کرده است. 

براساس گزارش یونهاپ، وزارت دفاع کره شمالی ضمن محکوم کردن رزمایش دریایی با مشارکت ناو هواپیما بر اتمی آمریکا آن را یک رفتار تحریک آمیز خواند و اعلام کرد که پیونگ‌یانگ یک آزمایش مهم سیستم تسلیحاتی با نام HAEIL-5-23 را در دریای شرقی انجام داده است. 

رسانه‌های کره شمالی جزئیاتی از مشخصات این تسلیحات و روز انجام این آزمایش ارائه نکرده‌اند. 

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی گفت، «موضع مقابله با موشک‌های اتمی زیردریایی ارتش ما در حال تکمیل شدن است و اقدامات مختلف دریایی و زیردریایی آن برای جلوگیری از رزمایش‌های خصمانه نیروی دریایی آمریکا و متحدانش ادامه خواهد داشت.

این سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی اقدامات این سه کشور را به دلیل "تهدید جدی امنیت" کره شمالی محکوم کرد و به شدت نسبت به "عواقب فاجعه بار" اقدامات آنها هشدار داد.

کره جنوبی در واکنش، آزمایش تسلیحاتی ادعایی کره شمالی را محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خوانده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در یک موضع دفاعی ترکیبی قوی، ارتش ما وضعیت آمادگی کامل خود را در برابر اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی حفظ کرده و اگر کره شمالی تحریک مستقیمی علیه کره جنوبی انجام دهد، به شدت پاسخ دریافت خواهد کرد. 

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی از روز دوشنبه تا چهارشنبه یک رزمایش دریایی با حضور ناو اتمی یو اس اس کارل وینسون در شبه جزیره کره انجام دادند. 

پیونگ یانگ مدت‌هاست که مانورهای نظامی مشترک بین سئول و واشینگتن را به عنوان تمرینی برای تهاجم محکوم کرده است.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.