کد مطلب: ۸۹۸۱۰۶

جان کربی دستیار رئیس جمهور آمریکا شد

جان کربی دستیار رئیس جمهور آمریکا شد

​جان کربی سخنگوی ارشد امنیت ملی کاخ سفید، با حفظ سمت، به عنوان دستیار رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک مقام دولتی آمریکا به رویترز گفت: جان کربی سخنگوی ارشد امنیت ملی کاخ سفید، با حفظ سمت ترفیع رتبه گرفت و به عنوان دستیار رئیس جمهور آمریکا نیز انتخاب شد.

براساس این گزارش، کربی که سال های گذشته را به عنوان سخنگوی ارشد وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، و وزارت خارجه آمریکا خدمت کرده است، به عنوان مشاور ارتباطاتی امنیت ملی کاخ سفید و دستیار رئیس جمهور منصوب خواهد شد. وی پیشتر دستیار معاون رئیس جمهور بود.

این مقام دولتی افزود: کربی مسئول هماهنگی ارتباطات برای امنیت ملی در بین نهادهای مختلف خواهد بود.

کربی همچنین یک تیم جداگانه از دفتر خبری شورای امنیت ملی را اداره خواهد کرد و امور خبری و اطلاع رسانی روزانه را نیز طبق روال ادامه می دهد.

جان کربی یکی از شخصیت های سرشناس در دولت بایدن است که اخیرا و پس از آغاز جنگ بین حماس و اسرائیل، برای اعلام اخبار مربوط به امنیت ملی در کنار کارین ژان پییر سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید قرار گرفته است.

این مقام خاطرنشان کرد حضور او در نشست های خبری روزانه متناسب با موضوعات مربوط به امنیت ملی ادامه خواهد داشت.

آنیتا دان یکی از مشاوران ارشد جو بایدن در این باره گفت: تجربه ده ها ساله و بالای آقای کربی در زمینه امنیت ملی و دیدگاه روشن و استراتژیکش، او را تبدیل به ارتباط دهنده و مشاوری بسیار ارزشمند در تیم رئیس جمهور کرده است.

وی خاطرنشان کرد رئیس جمهور بایدن از حضور کربی در تیمش که هماهنگی های مربوط به امنیت ملی را در دولت را برعهده دارد، در حالی که ما با پرونده های اجباری در مورد منافع امنیت داخلی و خارجی روبرو هستیم، بسیار خرسند است.

جان کربی ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، از زمان بازنشستگی از پنتاگون در سال 2022 ،هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید بوده است.

وی در سمت جدید خود امکان استخدام چند کارمند را برای کمک به خود در مطابقت دادن پیام های دولت در مورد موضوعات امنیت ملی را دارد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.